Raport specjalny. Audyt i doradztwo: Nie audytor, a doradca
Czy audyt i związane z nim usługi ewoluują?
– Audyt, rozumiany jako badanie, weryfikacja procesów i podejścia, przestaje być wykorzystywany. Organizacje mają bardzo dobrze przygotowane wewnętrzne jednostki, które zajmują się audytem. Sama rola i zakres usług oferowanych przez firmy doradcze też się zmienia. Organizacje są nastawione na partnerstwo, współpracę z doradcą, który zajrzy w głąb firmy, porówna ją z konkurencją, zaproponuje rozwiązania i wesprze w podjęciu decyzji. W ostatnich latach zmienił się także zakres usług firm doradczych i samo podejście do doradztwa. Firmy te tworzą wartościowe programy edukacyjne, akademie, organizują konferencje. Takie spotkania są doskonałym źródłem wiedzy i inspiracji. Firmy doradcze rozwijają nie tylko swoich klientów, ale też wspierają edukację i rozwój młodych ludzi, często studiujących za granicą. Dzięki temu mogą one potem wesprzeć swoich klientów przy szukaniu wysoko wykwalifikowanych pracowników. Takiej relacji nie zbudują firmy specjalizujące się w audycie.
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI