Raiffeisen Polbank uruchamia płatności BLIK
Narzędzie to wpisuje się w prowadzony w banku program rozwoju usług cyfrowych wspierających korzystanie z e- i m-commerce.
– Uruchomienie płatności BLIK to kolejny krok na drodze do realizacji naszej strategii dostarczania klientom wygodnych, partnerskich rozwiązań, które – pozostając proste w obsłudze – znacznie ułatwiają użytkownikom zaspokajanie rozmaitych codziennych potrzeb. Wystarczy, żeby klienci mieli przy sobie telefon z aplikacją „Mobilny Portfel”, by dzięki BLIKOWI mogli błyskawicznie i bezpiecznie płacić za zakupy w internecie lub bez potrzeby posiadania przy sobie karty debetowej pobierać gotówkę z bankomatów, czy płacić w sklepach stacjonarnych, punktach usługowych oraz restauracjach – podkreśla Tomasz Dymowski, dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej w Raiffeisen Polbanku.
BLIK to jedna z najszybszych metod płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. W 2017 r. jego użytkownicy wykonali ponad 33 mln transakcji, o wartości 4,5 mld zł. Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem BLIKA są płatności w e-sklepach, które stanowią obecnie ponad 70% wszystkich transakcji – w ten sposób można płacić praktycznie w całym polskim e-commerce. BLIKIEM można także wypłacać pieniądze w ponad 17 tys. bankomatów oraz płacić w 230 tys. terminali w punktach sprzedaży.
– Przystąpienie kolejnego banku do Systemu BLIK potwierdza zainteresowanie i popularność naszej metody płatności wśród użytkowników bankowości mobilnej. Jesteśmy przekonani, że dzięki udostępnieniu usługi w Raiffeisen Polbanku, zanotujemy kolejne wzrosty i coraz więcej osób będzie miało możliwość sprawdzić jak szybki, wygodny i bezpieczny jest BLIK – zaznacza Adam Kokoszkiewicz, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Rozwoju Biznesu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.
BLIK w Raiffeisen Polbanku dostępny jest w aplikacji „Mobilny Portfel”, którą można pobrać w markecie Google Play dla systemu Android oraz w App Store dla iOS. Bank planuje jeszcze w tym roku udostępnić kolejne usługi BLIK, jak OneClick, Pay-By-Link czy P2P. Dodatkowo aplikacja „Mobilny Portfel” już niedługo zyska całkowicie nowy, bardzo wygodny, interfejs oraz ciekawe rozwiązania, jak: płatność za bilety komunikacji miejskiej, parkingi, mobilną autoryzację oraz szereg innych funkcjonalności, ułatwiających codzienne życie.
– Rozmaite cyfrowe rozwiązania, które pomagają klientom w obsłudze ich potrzeb finansowych „tu i teraz”, rozwijają się bardzo dynamicznie. W ramach strategii digitalizacji Raiffeisen Polbank również eksploruje ten obszar. Oprócz rozwiązań będących już standardem, jak wygodny dostępu do rachunku i usług transakcyjnych z poziomu telefonu, daliśmy też użytkownikom smartfonów możliwość realizacji płatności zbliżeniowych NFC, natychmiastowej wymiany walut na platformie R-Dealer czy dostęp do atrakcyjnych usług i zniżek w programie zakupowym #korzystaj. Nasza aplikacja „Mobilny Portfel” staje się nie tylko centrum obsługi finansów osobistych z poziomu smartfona, ale również aplikacją ułatwiającą codzienne życie naszych klientów – dodaje Tomasz Dymowski.
Docelowo bank planuje zaoferować klientom cały ekosystem usług finansowych dostępnych w każdej chwili i z każdego miejsca w kilka kliknięć. Ostatnio wdrożył m.in. atrakcyjne ubezpieczenie pod nazwą „Wymarzone eZakupy”, dzięki któremu klienci mogą zabezpieczyć się przed skutkami nieprzyjemnych niespodzianek podczas zakupów w e-sklepach.
BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Dostęp do niego w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70% wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się zresztą powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Stale rozwija ona możliwości BLIKA -chodzi o to, by system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.