Punkt zwrotny m-commerce
Podczas zakupów urządzenia mobilne są wybierane częściej niż desktopy.
Firma Criteo opublikowała raport, w którym analizuje zachowania zakupowe użytkowników oraz prezentuje prognozy rozwoju globalnego rynku m-commerce. Raport pokazuje, że urządzenia mobilne zaczynają dominować w sprzedaży e-commerce.
„Rynek m-commerce znajduje się w punkcie zwrotnym. Sprzedawcy optymalizują platformy sprzedażowe pod mobile, w rezultacie liczba transakcji za pośrednictwem urządzeń mobilnych przekroczyła już ilość transakcji z poziomu desktopa” – powiedział Ellie Kanan, EVP, Marketing, Criteo.
Liczba kupujących, którzy odwiedzają strony sklepów online, przeglądają i nabywają produkty za pomocą desktopów czy urządzeń mobilnych, ciągle wzrasta. Urządzenia mobilne generują wyższy wskaźnik transakcji niż tradycyjne kanały.
Po raz pierwszy, większość transakcji mobilnych na największych rynkach globalnych jest dokonywana za pośrednictwem smartfonów. W ujęciu rok do roku największy wzrost udziału transakcji mobilnych w sprzedaży e-commerce został odnotowany w Brazylii, Australii i Francji.
W Polsce udział transakcji mobilnych w handlu e-commerce wyniósł 17% w H1 2016. W najwyższym kwartylu sprzedawców wskaźnik ten wyniósł 22%. Średnia wartość zamówienia na urządzeniu mobilnym w H1 2016 wyniosła 93 złotych, a 100 złotych na desktopie. Na naszym rynku 66% transakcji mobilnych jest realizowana na smartfonach, a tylko 34% z poziomu tabletów.
Pełen raport jest dostępny na stronie H1 2016 State and Mobile Commerce
Marcin Złoch