Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Forum Bankowe 2026
24-25 lutego 2026 r.
Pozostało:
66dni
5godzin
11minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
87dni
5godzin
11minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Bezgotówkowo | Z rynku finansowego

PSD2 może przyspieszyć przyznanie kredytu

27.11.2019 22:08 mb | aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PSD2 może przyspieszyć przyznanie kredytu
Fot. stock.adobe.com/Karolina Chaberek
Spółka Blue Media wprowadza nowe usługi związane z weryfikacją klientów w oparciu o dostęp do informacji o rachunkach bankowych (tzw. AIS). Wykorzysta w tym celu możliwości, jakie daje unijna dyrektywa PSD2. Nowymi usługami Blue Media chce zainteresować zarówno polskich, jak i europejskich usługodawców.

#MarekPopielarczyk: Zdalny dostęp do informacji z rachunków bankowych to przede wszystkim szybkość weryfikacji danych i przyspieszenie procesu np. rozpatrywania wniosku kredytowego #PSD2 #AIS #PIS #Kredyty #WeryfikacjaKlienta @BlueMedia_pl

Dzięki nowym usługom Blue Media, korzystające z nich firmy, w szczególności z branży finansowej, telekomunikacyjnej czy energetycznej, będą mogły łatwo zweryfikować nowych klientów i ocenić ich wiarygodność.

Blue Media z licencją

Wszystko dzięki dostępowi do informacji o rachunkach bankowych, o który Blue Media, jako licencjonowany przez KNF podmiot, może prosić klientów indywidualnych. Na podstawie tych informacji usługodawca może ocenić np. zdolność kredytową lub rzetelność w płaceniu rachunków czy spłacaniu rat.

− Zdalny dostęp do informacji z rachunków bankowych to przede wszystkim szybkość weryfikacji danych i przyspieszenie procesu np. rozpatrywania wniosku kredytowego.

Pozytywna historia rachunku może być również sygnałem dla usługodawcy, np. firmy telekomunikacyjnej, że klient jest wiarygodny, i warto zaproponować mu lepszą ofertę, lub np. smartfon w niższej cenie − wyjaśnia Marek Popielarczyk, odpowiedzialny w Blue Media za rozwój usług związanych z zarządzaniem ryzykiem.

Co potrzebne do oceny?

Nowe narzędzia weryfikacyjne umożliwiają zautomatyzowaną ocenę wiarygodności klientów m.in. w oparciu o: analizę dochodów (wpływów na rachunek z tytułu wynagrodzeń, rent, emerytur czy świadczeń socjalnych), porównywanie danych z rachunku z danymi z biur informacji gospodarczej i Biura Informacji Kredytowej (krzyżowa weryfikacja danych), identyfikację problemów klienta z regulowaniem zobowiązań (wpłaty na konta firm windykacyjnych i transakcje komornicze) czy analizę historii kredytowej (częstości zaciągania pożyczek).

Współpraca z firmami pożyczkowymi

Z nowych narzędzi weryfikacyjnych Blue Media skorzysta niebawem Provident. Lider pożyczkowy współpracował w tym zakresie z sopockim fintechem jeszcze przed wejściem w życie przepisów dyrektywy PSD2.

Teraz usługa weryfikacji klientów będzie wzbogacona o nowe metody i funkcjonalności, które pozwolą na szybsze rozpatrywanie wniosków pożyczkowych.

− Partnerstwo firm pożyczkowych i fintechowych sprawia, że możemy efektywnie wykorzystać usługi, które zostały zdefiniowane w ramach Dyrektywy PSD2.

Rozwiązanie, które wdrożyliśmy wspólnie z Blue Media, wpłynie nie tylko na większą dostępność naszych produktów, przy jednocześnie wysokim standardzie zarządzania ryzykiem, ale także poprawi i przyspieszy znacząco proces wnioskowania o pożyczkę z punktu widzenia Klienta, bo może on teraz zweryfikować się szybciej, prościej i równie bezpiecznie. To dla nas ogromna korzyść – wskazuje Agnieszka Biskup, Kierownik ds. Rozwoju Biznesu Internetowego w Provident Polska.

Nowe możliwości dzięki PSD2

W październiku 2019 r. Blue Media, jako jedna z pierwszych dwóch spółek w Polsce, uzyskała rozszerzenie licencji KNF potwierdzające, że firma posiada zezwolenie na świadczenie usług dostępu do informacji o rachunku (AIS) oraz usługi inicjowania płatności (PIS).

Usługi te przewiduje europejska dyrektywa PSD2, która weszła w życie we wrześniu 2019 r.

Usługa AIS (Account Information Service) to zagregowana informacja o szczegółach dotyczących rachunku lub kilku rachunków bankowych, dająca klientom łatwy wgląd online w stan ich finansów lub umożliwiająca im potwierdzenie w innych instytucjach swojej sytuacji finansowej.

Co ważne, wgląd w informacje o rachunku mogą mieć tylko podmioty posiadające odpowiednią europejską licencję, i tylko na życzenie właściciela rachunku.

− Jako Blue Media współpracujemy od niemal 20 lat z bankami, innymi instytucjami rynku finansowego oraz podmiotami z branży telekomunikacyjnej, energetycznej i ecommerce.

Od lat świadczymy też usługi weryfikacyjne i autoryzacyjne, w tym autoryzację SMS-ową. Dyrektywa PSD2 daje w tym obszarze nowe możliwości, które zamierzamy rozwijać, z korzyścią dla naszych polskich i europejskich klientów biznesowych − mówi Luiza Bolda, Sales Director w Blue Media.

Źródło: Blue Media
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Account Information Service / AISAgnieszka BiskupBlue MediaKomisja Nadzoru Finansowego / KNFLuiza BoldaMarek PopielarczykPayment Services Directive 2 / Dyrektywa PSD2PIS/Payment Initiation Service ProvidersProvidentWeryfikacja danychZdolność kredytowa
Autor mb
Źródło aleBank.pl
Partner działu
Fundacja Polska Bezgotówkowa
Partner działu
Fundacja Polska Bezgotówkowa

Polecamy

Bartłomiej Getlich | Źródło: Bank.pl
Technologie i innowacje
Banki operatorami infrastruktury krytycznej państwa
Monika Rozbicka-Szlosek, dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Private Banking, VeloBank
Z rynku finansowego
Liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie szybciej niż w większości krajów Europy
BBVA,
Z rynku finansowego
BBVA stawia na wykup akcji po fiasku przejęcia Sabadella
Przemysław Barankiewicz, dyrektor Finax, firmy inwestycyjnej, będącej pierwszym i największym dostawcą OIPE w Europie.
Z rynku finansowego
UE proponuje reformę OIPE. Celem zwiększenie liczby oszczędzających, ale i dostawców

Swoboda w zakresie wyboru metod płatności jest dziś standardem rynkowym i ma znaczenie dla polskich konsumentów – klienci oczekują, że będą mogli płacić tak, jak lubią i jak im wygodniej. Sklep, który nie daje możliwości wyboru formy płatności, ryzykuje nie tylko utratę pojedynczej transakcji, lecz często także stałego klienta. Konsumenci są dziś bowiem mobilni, świadomi swoich praw i bez wahania przenoszą swoje zakupy tam, gdzie mogą zapłacić kartą, telefonem czy zegarkiem, czyli w preferowany przez siebie sposób

Joanna Erdman
Joanna Erdman
prezeska
Polska Bezgotówkowa
Czytaj artykuł

Najnowsze

Visa
Technologie i innowacje
AI zmienia oblicze globalnej walki z oszustwami – czy banki nadążą za tymi zmianami?
Pieniądze na tle wykresów inwestycyjnych
Z rynku finansowego
Retail Investment Strategy coraz bliżej uchwalenia
Kurier
Z rynku finansowego
Zaległe zobowiązania branży pocztowej i kurierskiej w październiku ’25 nareszcie spadły o 8,4 proc. r/r
wirtualny obraz twarzy-sztucznej inteligencji, napis AI
Technologie i innowacje
UiPath i AGH podpisują strategiczną umowę współpracy na rzecz rozwoju kompetencji w zakresie AI i automatyzacji
smartfon z BLIKIEM
Cyberbezpieczeństwo
AI chroni, BLIK dominuje w świątecznych zakupach Polaków
książki, kula z flagą Korei Płd. , biret studenta
ESG
Edukacja – filar południowokoreańskiego sukcesu
Christine Lagarde
Z rynku finansowego
Stopy EBC bez zmian
Przelewy w okresie świąteczno-noworocznym, KIR
Z rynku finansowego
Jak przelać pieniądze w okresie świąteczno-noworocznym 2025/2026?

Zobacz także

Przelewy w okresie świąteczno-noworocznym, KIR
Z rynku finansowego
Jak przelać pieniądze w okresie świąteczno-noworocznym 2025/2026?
dziewczyna, chłopak, smartfon z napisem InPost Pay
Bezgotówkowo
Jedno rozwiązanie, które upraszcza zakupy w Twoim sklepie internetowym – InPost Pay
eSkarbonka napędzana przez Mastercard gra dla 34. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (WOŚP)
Bezgotówkowo
eSkarbonka napędzana przez Mastercard gra dla 34. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}