Przesyłki osobom objętym kwarantanną przechowa Poczta Polska
Spółka przypomina jednocześnie, że w ramach swoich usług umożliwia m.in. zlecenie przedłużonego przechowania w określonym czasie przesyłki rejestrowanej.
W związku z ogłoszonym stanem epidemii, Poczta Polska stosuje zwiększone środki ostrożności. Podjęto szereg działań zmierzających do ograniczenia ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 oraz zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa pracowników oraz klientów i partnerów biznesowych.
Emerytury i przesyłki dla osób objętych kwarantanną
Do czasu zakończenia okresu izolacji korespondencja kierowana pod adresy objęte kwarantanną, będzie przechowywana w placówkach pocztowych, bez próby doręczenia. Rozwiązanie to oznacza wyjątkowe wstrzymanie biegu terminu awizacji w okresie przechowania. Podjęcie próby doręczenia przesyłki nastąpi dopiero po zakończeniu kwarantanny przez adresata.
Osoby objęte kwarantanną nie muszą tego faktu zgłaszać Poczcie Polskiej, Spółka otrzymuje ich adresy na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. poz. 491). Poczta jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.
Czytaj także: Emerytury i renty w postaci gotówkowej ‒ nie powinno być problemów z ich otrzymaniem
Poczta Polska wprowadza szczególne procedury w przypadku wypłat rent i emerytur dla osób objętych kwarantanną. Emerytury są komisyjnie przygotowane do wypłaty w placówce pocztowej i wkładane do tzw. bezpiecznych kopert, które następnie są doręczane pod wskazany adres przy zastosowaniu odpowiednich zasad bezpieczeństwa.
Usługi przechowywania i przekierowania przesyłek
Poczta Polska realizując misję i obowiązki operatora wyznaczonego każdorazowo podejmuje wszelkie możliwe i dostępne działania zapewniające pełną i profesjonalną obsługę klientów. Jednocześnie w ramach świadczonych usług umożliwia szereg różnych rozwiązań, które mogą być szczególnie przydatne teraz.
Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter>> (otwiera się na nowej zakładce)”>>>>
Klienci mogą skorzystać z usługi przechowania przesyłki nawet do czterech tygodni od pierwszej próby doręczenia. Standardowo przesyłki pozostają w placówkach maksymalnie 14 dni.
Odpowiedni formularz można złożyć przez stronę Poczty Polskiej: https://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/odbior/przechowywanie/.
Wypełniony formularz należy złożyć osobiście w placówce pocztowej albo przekazać listonoszowi. Opłata zależy od okresu przechowywania i jest naliczana każdorazowo przy odbiorze przesyłki według cennika. Usługa nie dotyczy przesyłek nadawanych na zasadach specjalnych.
W ramach usługi „Polecony do skrzynki” Poczta Polska dostarcza przesyłki bezpośrednio do skrzynki oddawczej.Usługa „Polecony do skrzynki” jest bezpłatna. By z niej skorzystać wystarczy wypełnić Polecony do skrzynki:
www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/odbior/r-skrzynki/
Poczta Polska umożliwia także swoim klientom przekierowanie przesyłki pod wskazany adres. Wystarczy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej Poczty Polskiej: Przekierowanie przesyłki
(www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/odbior/przekierowanie/),
a następnie przekazać go listonoszowi lub złożyć osobiście w placówce pocztowej, by przesyłki docierały na nowy adres.
Klienci składający żądanie przez formularz elektroniczny nie ponoszą dodatkowych kosztów, natomiast składający żądania w placówce pocztowej uiszczają jednorazową opłatę w wysokości 6,00 zł. Opłata za dosłanie przesyłki jest uzależniona od jej rodzaju. Usługa ta nie dotyczy jednak przesyłek nadawanych na zasadach specjalnych.