Prezes ZUS: e-wizyta już dostępna także u doradcy ds. ulg i umorzeń

Prezes ZUS: e-wizyta już dostępna także u doradcy ds. ulg i umorzeń
Fot. Stock.adobe.com/piter2121
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
E-wizyty cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów. Od 23 listopada podczas wideorozmowy z pracownikiem ZUS będzie można załatwić już nie tylko sprawy związane z emeryturami, rentami, wypłatą zasiłków, czy prowadzeniem firmy, ale również porozmawiać z doradcą do spraw ulg i umorzeń ‒ informuje prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

W połowie października Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił e-wizytę. To wideorozmowa z ekspertem ZUS, dzięki której można załatwić większość spraw  bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do Internetu i kamerą.

Doradca ds. ulg i umorzeń na podstawie informacji przedstawionych przez klienta wskazuje mu najdogodniejsze formy uregulowania zobowiązań.

‒ Z tej bezpiecznej formy kontaktu skorzystało już ponad 7,5 tys. klientów, a ich liczba systematycznie rośnie. W ostatnich dniach codziennie e-wizytę umawiało po kilkaset osób ‒ mówi profesor Gertruda Uścińska.

‒ Podczas e-wizyt klienci pytają m.in. o sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków oraz kwestie związane z prowadzeniem firmy, w tym także pomocy w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Wiele osób pytało o zasady i terminy wypłaty zasiłków – dodaje prezes ZUS.

Doradca ds. ulg i umorzeń na podstawie informacji przedstawionych przez klienta wskazuje mu najdogodniejsze formy uregulowania zobowiązań. Może także zaproponować płatnikowi rozłożenie zadłużenia na raty, odroczenie terminu płatności czy zawieszenie postępowania egzekucyjnego.

Czytaj także: Prezes ZUS: chcemy pomóc płatnikom w spłacie zadłużenia

E-wizyta we właściwej placówce

Aby zarezerwować e-wizytę trzeba wejść na stronie www.zus.pl w link do umawiania zdalnych konsultacji. E-wizytę trzeba umawiać w placówce ZUS, która jest właściwa ze względu na miejsce zamieszkania. W przypadku płatników składek, powinien być to oddział ZUS właściwy ze względu na adres firmy.

W trakcie rezerwacji podaje się kod pocztowy, więc system podpowiada, w którym oddziale taką wizytę można umówić. Na e-wizytę można umówić się w dni robocze w godzinach 9:00‒14:30.

Dzień przed spotkaniem osoba, która umówiła się na e-wizytę w ZUS na wskazany podczas rejestracji numer telefonu otrzyma SMS z przypomnieniem o konsultacji.

Na e-wizytę można umówić się w dni robocze w godzinach 9:00‒14:30.

W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma też maila z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.

Czytaj także: Prezes ZUS przypomina o ulgach w opłacaniu składek bez opłaty prolongacyjnej

Konkretna porada tylko z dokumentem tożsamości

Jeśli ktoś nie może skorzystać z umówionej e-wizyty albo już nie potrzebuje spotkania z pracownikiem ZUS, powinien w każdym momencie zrezygnować ze zdalnej konsultacji. To bardzo ważne.

Jeśli ktoś wie, że nie weźmie udziału w e-wizycie, powinien ją odwołać. Dzięki temu swoją sprawę w ZUS będzie mogła załatwić inna osoba.

Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty.

W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji.

Jeśli ktoś wie, że nie weźmie udziału w e-wizycie, powinien ją odwołać. Dzięki temu swoją sprawę w ZUS będzie mogła załatwić inna osoba.

Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych / ZUS