Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG | Z rynku finansowego

TFI Allianz Polska ujednolica ofertę produktową i rozszerza ofertę funduszy ESG

13.10.2022 13:01 awi | aleBank.pl
TFI Allianz Polska ujednolica ofertę produktową i rozszerza ofertę funduszy ESG
Fot. stock.adobe.com/William
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Allianz będzie łączyć swoje fundusze dublujące się po połączeniu z Aviva Investors TFI, zapowiedział prezes Robert Hörberg. Proces ma zostać zakończony do końca 2023 r.

„Będziemy przeprowadzali optymalizację w zakresie funduszy. To będzie jednak proces, bo wymaga on stosownych zgód m.in. Komisji Nadzoru Finansowego” – powiedział Hörberg podczas spotkania z dziennikarzami.

Czytaj także: Towarzystwa ubezpieczeń Santander Aviva zmieniły nazwy na Santander Allianz >>>

Wiceprezes TFI Tymoteusz Paleczny poinformował, że pierwsze wnioski o taką zgodę zostaną złożone do końca roku.

Dublowanie się niektórych funduszy po przejęciu Avivy

Powodem takiej konsolidacji – jak wyjaśniał prezes – jest dublowanie się niektórych funduszy po przejęciu Avivy – w TFI obecnie np. dwa fundusze inwestujące w akcje małych spółek.

„Chcemy usunąć te wszystkie duplikujące się fundusze. Mamy plan konsolidacji. To będzie raczej łączenie, nie przewidujemy likwidacji funduszy” – powiedział Paleczny.

Inne artykuły od ISBnews:

  • Żabka wprowadziła płatności kartami Edenred we wszystkich sklepach
  • 8 maja ’25 Komitet Stały RM zajmie się wyznaczeniem koordynatora ds. usług cyfrowych
  • Sławomir Soszyński zastąpi Rafała Stycznia na stanowisku prezesa Aillerona

Dodał, że cały proces przewidziany jest na 18 miesięcy, licząc od dnia fuzji. Docelowa oferta funduszy pojawiłaby się zatem do końca 2023 r.

Fuzja TFI Allianz Polska i Aviva

Do fuzji prawnej towarzystw ubezpieczeniowych TFI Allianz Polska i Aviva doszło 1 lipca br., od 2 lipca działają one pod marką Allianz.

Czytaj także: Aviva 1 lipca znika z polskiego rynku >>>

Połączenie jest efektem zakupu spółek Aviva przez grupę Allianz w marcu 2021 roku. Była to największa tego typu transakcja na polskim rynku ubezpieczeń i inwestycji i największe przejęcie przez Allianz od dekady.

TFI Allianz chce mieć 1 mld zł aktywów PPK do końca roku

TFI Allianz szacuje, że aktywa w pracowniczych planach kapitałowych (PPK) prowadzonych przez Towarzystwo osiągną 1 mld zł do końca roku, a w 2023 r. oczekują wzrostu o 60%, poinformowali przedstawiciele TFI podczas spotkania z dziennikarzami.

„W przyszłym roku aktywa towarzystwa w tym segmencie rynku wzrosną o 60%, a do końca tego roku poziom aktywów w PPK wyniesie 1 mld zł” – powiedział wiceprezes TFI Allianz Tymoteusz Paleczny podczas spotkania z dziennikarzami.

Na koniec sierpnia aktywa TFI Allianz w segmencie PPK wyniosły 875,5 mln zł.

Allianz TFI po fuzji z Aviva Investors TFI awansował na czwarte miejsce w segmencie PPK.

„Chcemy nadal wzmacniać tę pozycję, pozyskując nowych klientów. Liczymy też na stopniowy wzrost partycypacji pracowników w PPK, podobnie jak to miało miejsce na rynku brytyjskim” – powiedział prezes TFI Allianz Robert Hörberg.

Dodał, że obecnie jego towarzystwo ma 9% udziału w tym segmencie rynku i ocenia, że „to dobry i solidny udział”. TFI Allianz zamierza rozwijać się w tym segmencie przede wszystkim poprzez wzrost partycypacji, ale i pozyskiwanie nowych klientów. Jak powiedział prezes TFI, „akwizycje na rynku PPK nie są priorytetem”.

„Cały czas podpisujemy umowy z nowymi firmami, bądź nowo powstałymi, bądź takimi, które z różnych przyczyn nie utworzyły PPK w wyznaczonym czasie” – powiedziała członek zarządu TFI Anna Bąkała.

TFI Allianz poszerzyło ofertę tzw. funduszy ESG

TFI Allianz zwiększyło ofertę subfunduszy ESG do 8 z 5, ale dalszy rozwój tego segmentu odkłada na dalszą przyszłość, poinformowały władze towarzystwa.

„Od października ofertę subfunduszy ESG zwiększyliśmy z pięciu do ośmiu, zmieniając dotychczasową strategię trzech subfunduszy dłużnych inwestujących na rynkach zagranicznych. Na razie nie ma planów, by tę listę zwiększać” – powiedział prezes TFI Allianz Robert Hörberg podczas spotkania z dziennikarzami.

„Działamy zgodnie z globalnym trendem i nastawieniem naszej grupy. Liczymy, że zainteresowanie polskich klientów inwestowaniem w zrównoważony rozwój będzie rosnąć” – dodał.

Anna Bąkała powiedziała, że na razie nie ma ze strony dystrybutorów funduszy presji na tworzenie kolejnych takich produktów.

„Nie widzimy też na razie zbyt dużego zainteresowania ze strony klientów” – wskazała. Dodała jednak, że po części może to wynikać z tego, iż o ewentualne zainteresowanie tą kategorą funduszy są pytani obecnie tylko nowi klienci TFI. Tych zaś, ze względu na wyjątkowo trudną w ostatnich czasach sytuację rynkową jest stosunkowo niewielu.

Prezes nie wykluczył poszerzenia oferty, także o subfundusz ESG obejmujący polskie spółki, zastrzegł jednak, że nie byłaby to najbliższa przyszłość.

Dodał, że TFI czeka na bardziej szczegółowe wytyczne regulacyjne, w jakiego rodzaju aktywa mogą inwestować „zielone” fundusze, aby „uniknąć oskarżeń o 'greenwashing'”.

Subfundusze ESG są dostępne w ramach parasola Allianz SFIO.

Grupę Allianz w Polsce tworzy 6 spółek, które oferują rozwiązania finansowe oraz świadczą usługi wspierające ich dystrybucję. TU Allianz Polska i TU Allianz Życie Polska rozpoczęły działalność komercyjną w 1998 r.

Źródło: ISBnews
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Anna BąkałaAviva PolskaESG / Environmental, Social and corporate GovernanceGrupa AllianzRobert Hörberg
Autor awi | aleBank.pl

Zobacz także

Kacper Dworniczak. Źródło: VeloBank
VeloTalent: Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku
„Barometr Flotowy 2025” Arval Mobility Observatory
Polski rynek flotowy przyspiesza, ale bez elektromobilności
Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”. Źródło: UEP
Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania” – zwycięzcy
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
Partner działu Z rynku finansowego
Fundacja Polska Bezgotówkowa
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}