Pożyczkobiorca w czasie pandemii, kto najczęściej wnioskuje o pożyczkę
Wszyscy klienci firmy mają rachunek bankowy i telefon komórkowy oraz dostęp do internetu, a jedna czwarta wyższe wykształcenie.
Najrzadziej wnioskują o pożyczkę mieszkańcy z lubuskiego i podlaskiego
Coraz więcej osób korzystających z usług Wonga to klienci mobilni. Jak wynika z danych firmy w 2020 roku 80 proc. pożyczkobiorców stanowiły osoby, które chociaż raz aplikowały o udzielenie finansowania z wykorzystaniem smartfona.
Czytaj także: Firmy pożyczkowe udzieliły w styczniu finansowania o wartości 471 mln zł, o 19,7 proc. mniej rdr
99 proc. to pożyczki ratalne
Klienci Wonga w ubiegłym roku najchętniej sięgali po pożyczki ratalne. 92 proc. liczby wszystkich udzielonych pożyczek spłaca się w ratach (tylko 8 proc. to pożyczki krótkoterminowe). Patrząc na wartość – pożyczki ratalne stanowią 99 proc. portfela 2020 r.
Średni czas podjęcia decyzji o przyznaniu pożyczki się nie zmienił, wynosi ok. 5 minut
— Osoby korzystające z oferty Wonga to świadomi konsumenci. Osobom, które mogą wylegitymować się dobrą historią kredytową, oferujemy ceny pożyczek porównywalne z bankami.
Naszym atutem jest natomiast brak zbędnych formalności i szybka decyzja o udzieleniu pożyczki — mówi Sylwia Drejer-Cichucka, członek zarządu Wonga w Polsce.
– Średni czas podjęcia decyzji o przyznaniu pożyczki się nie zmienił, wynosi ok. 5 minut – dodaje.
Czytaj także: Finansowe problemy Polaków: 41 proc. uważa, że nie starcza im na życie
Mazowsze i Śląsk liderami w pożyczaniu
Najwięcej klientów Wonga pracuje w branży retail (sprzedaż detaliczna), usługach, a także w transporcie, firmach przemysłowych i budowlanych.
Najczęściej o pożyczkę wnioskują mieszkańcy województwa mazowieckiego, śląskiego, dolnośląskiego i małopolskiego, najrzadziej z lubuskiego i podlaskiego.
Czytaj także: Jak wyglądał 2020 r. na rynku kredytowo-pożyczkowym i czego spodziewać się w roku 2021?