Portal dla dłużnika: rozwiązanie, które się opłaca wierzycielom i dłużnikom

Portal dla dłużnika: rozwiązanie, które się opłaca wierzycielom i dłużnikom
Źródła: AxFina
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
AxFina, spółka której udziałowcem jest Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, rozszerza działalność w Polsce i zapowiada technologiczną rewolucję na rynku. W ocenie spółki ma to oznaczać istotną zmianę w obszarze zarządzania wierzytelnościami.

AxFina dostarcza rozwiązania do zarządzania wierzytelnościami. Jak informuje spółka jej misją jest znalezienie dogodnej ścieżki do wyjście z długów każdego klienta dzięki wykorzystaniu innowacyjnych narzędzi cyfrowych.

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju posiada 24% udziałów spółki AxFina.

– Jesteśmy jedyną instytucją zajmującą się obsługą wierzytelności w modelu „digital-first” w portfolio inwestycyjnym Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. To ogromna nobilitacja i swego rodzaju potwierdzenie dla kontrahentów, że nasza strategia, zarząd i spółka zostały dokładnie prześwietlone, a innowacyjne know-how docenione – mówi Krzysztof Różycki, odpowiedzialny za obszar rozwoju biznesu w AxFina.

Dłużnicy oczekują kontaktów w wybranych przez siebie kanałach

Usługi AxFina są oparte o szczegółową analizę danych klienta, jego sytuacji finansowej oraz na odpowiednim dobraniu strategii komunikacji. Spółka stawia na empatyczne podejście do osoby zadłużonej, cyfrową komunikację omnichannel i samoobsługowe zarządzanie zobowiązaniem przez klienta.

Umożliwia także dokonywanie szybkich płatności online, konsolidację zadłużenia i refinansowanie na podstawie spersonalizowanych informacji o wierzytelności.

Jednym z podstawowych problemów jest brak aktualnych danych kontaktowych w przypadku wierzytelności z obrotu wtórnego. Do tej pory w swoich standardowych działaniach firmy zajmujące się windykacją posiadały ograniczone możliwości, przez co znaczna część spraw była kierowana do sądów.

Badanie “Holistic customer assistance through digital-first collections” firmy doradczej McKinsey (maj, 2021) wskazuje, że 25% więcej klientów dokonuje spłat, jeśli kontakt z nimi odbywa się zgodnie z ich preferowanym kanałem komunikacji.

Jednocześnie 25% mniej klientów wpada do grupy podmiotów z zaległą płatnością, jeżeli komunikacja przeniesiona do świata online jest empatyczna oraz zorientowana na klienta.

Dłużnik sam decyduje jak spłaca zaległości

AxFina zmienia wektor i wprowadza cyfrowe, samoobsługowe kanały zarządzania niespłaconymi rachunkami czy pożyczkami. Klient sam decyduje w jaki sposób będzie regulował swoje zobowiązanie.

Czynności związane ze swoim długiem i spłaty dokonuje poprzez prosty w obsłudze portal klienta. Użytkownik samodzielnie zarządza saldem swojego zobowiązania w systemie 24/7 (także w weekendy i święta).

Kwoty są spłacane przez klienta drogą online, przez co są automatycznie księgowane i natychmiast aktualizują saldo zadłużenia. Daje to poczucie kontroli nad sytuacją i własnymi finansami.

Dłużnik również decyduje, kiedy potrzebna mu jest porada specjalisty.

Jak wskazują badania, dzięki implementacji cyfrowej strategii windykacji mogą zredukować koszty zarządzania wierzytelnościami średnio o 15%.

„Obecnie pracujemy nad nowymi produktami. Mogę zdradzić, że kolejnym krokiem będzie wprowadzenie przyjaznej oferty dla klientów indywidualnych w postaci konsolidacji i refinansowania zobowiązań” – mówi Krzysztof Różycki.

Źródło: AxFina