Ponad 20 mln zł kary dla Banku Millennium: sąd utrzymał decyzję UOKiK. Bank zapowiada apelację

Ponad 20 mln zł kary dla Banku Millennium: sąd utrzymał decyzję UOKiK. Bank zapowiada apelację
Fot. Bank Millennium
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczącą kary dla Banku Millennium wysokości ponad 20 mln zł za wprowadzanie konsumentów w błąd, podał UOKiK. Wyrok SOKiK nie jest prawomocny.
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał decyzję @UOKiKgovPL wobec @BankMillennium. #UOKiK nałożył na #BankMillennium ponad 20 mln zł kary za wprowadzanie konsumentów w błąd

„Chodzi o skutki wpisu do rejestru klauzul niedozwolonych i zniechęcanie do dochodzenia roszczeń. Sprawa dotyczy 2 klauzul określających, jak przeliczać kwotę i raty kredytów w oparciu o CHF. W 2012 r. trafiły one do rejestru klauzul niedozwolonych. Jednak Bank Millennium odpisywał na reklamacje klientów, że wpis nie ma znaczenia w ich sytuacji, tylko dla przyszłych umów” – czytamy na profilu UOKiK na Twitterze. 

Wyrok SOKiK nie jest prawomocny

Sąd zgodził się z UOKiK, że odpowiedzi Banku Millenium wprowadzały konsumentów w błąd i mogły ich zniechęcać do dochodzenia swoich praw, podano także. 

Wyrok SOKiK nie jest prawomocny.

Bank Millennium nie zgadza się z wyrokiem SOKiK

Bank Millennium „fundamentalnie” nie zgadza się z wyrokiem Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wynika ze stanowiska banku. 

„Fundamentalnie nie zgadzamy się z wydanym wyrokiem. Nie można mówić o naruszeniu zbiorowego interesu konsumentów w szczególności zważywszy, iż sprawa dotyczy informacji przesłanych do 78 klientów w latach 2015-2016, w tym reprezentowanych przez profesjonalnych pełnomocników. Ponadto warto podkreślić, że Urząd stwierdził zaniechanie tej praktyki w dniu 7 lutego 2016, czyli cztery lata temu” – napisała rzeczniczka prasowa banku Iwona Jarzębska. 

Dodała, iż w ocenie banku także wysokość kary jest niewspółmierna do zarzucanego przewinienia. 

„Wyrok nie jest ostateczny. Bank Millennium w ustawowym terminie wniesie apelację od wyroku ” – napisała także Jarzębska.

Czytaj także: Bank Millennium w indeksie WIG-ESG na GPW >>>

W styczniu 2018 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na Bank Millennium karę w wysokości 20 748 675 zł za przekazywanie klientom nieprawdziwych informacji o skutkach wpisu klauzul umownych do rejestru postanowień niedozwolonych. Bank zapowiedział wówczas, że w ustawowym terminie wniesie odwołanie, gdyż nie zgadza się z tą decyzją. 

Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem, działającym pod tą marką od 2003 roku. W roku 1992 akcje banku (wówczas BIG SA) – jako pierwszej instytucji finansowej – zadebiutowały na GPW. Strategicznym akcjonariuszem Banku Millennium jest Banco Comercial Portugues (Millennium bcp) – największy komercyjny bank w Portugalii.

Źródło: ISBnews