Polska centrami usług wspólnych stoi
Rozwój centrów usług wspólnych ma ścisły związek ze światowymi trendami takimi jak optymalizacja i standaryzacja procesów, a Polska odgrywa coraz większą rolę w tym sektorze. Obecnie w centrach usług biznesowych pracuje ponad 244 tys. osób, z czego aż 198 tys. w centrach zagranicznych. Oznacza to, że inwestorzy zagraniczni odpowiadają aż za 81 proc. zatrudnienia w sektorze, zarządzając większością centrów usług (69 proc.). To właśnie w naszym kraju znajduje się najwięcej tego typu jednostek, co zdecydowanie wyróżnia nas na tle innych państw europejskich. Jednocześnie sprawia, że jesteśmy niekwestionowanym liderem w tzw. regionie Nearshore Europe, obejmującym Europę Środkowo-Wschodnią, kraje bałtyckie i Wielką Brytanię.
– Jako Centrum Finansowych Usług Wspólnych Schneider Electric od kliku lat jesteśmy na drodze przekształcania swoich procesów w kierunku centralizacji, ujednolicenia i zwiększenia ich efektywności, gdyż właśnie w tę stronę zmierzają światowe trendy. Dziś nasze Centrum świadczy usługi księgowe dla kilkunastu krajów Europy i kilkudziesięciu spółek. Polacy są cenieni przede wszystkim ze względu na wysokie kwalifikacje, umiejętność analitycznego i logicznego myślenia, kwestię podejścia do pojawiającego się problemu, czy otwartość na inne kultury. Te atrybuty świadczą o wysokim potencjale polskich pracowników i wyróżniają nas na tle innych krajów – mówi Anna Pyzik, dyrektor Centrum Finansowych Usług Wspólnych Schneider Electric.
Marcin Złoch