Plebiscyt BITy 2021: pierwsze miejsce dla weryfikacji behawioralnej z systemu Moje ING
‒ W ING zwracamy szczególną uwagę na doskonalenie cyfrowych procesów operacyjnych oraz walkę z cyberprzestępczością. Jako jeden z pierwszych banków udostępniliśmy weryfikację behawioralną w bankowości internetowej w wersji przeglądarkowej oraz jako pierwszy bank w Polsce w aplikacji mobilnej.
Jest nam niezmiernie miło, że rozwiązanie, które wykorzystujemy w Moim ING zostało docenione – komentuje Sławomir Soszyński, wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego.
Jako jeden z pierwszych banków udostępniliśmy weryfikację behawioralną w bankowości internetowej w wersji przeglądarkowej oraz jako pierwszy bank w Polsce w aplikacji mobilnej
‒ W ING dbamy o ochronę finansów naszych klientów i stale rozwijamy mechanizmy wspierające bezpieczne bankowanie. Weryfikacja behawioralna pozwala przeciwdziałać podszywaniu się osób trzecich pod użytkowników Mojego ING. Dzięki jej zastosowaniu dostęp do bankowości internetowej oraz wykonywane transakcje są w dodatkowy sposób zabezpieczone.
Serdecznie dziękujemy za zaufanie oraz głosy oddane na nasze rozwiązanie – dodaje Marcin Giżycki, wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego.
Czytaj także: Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa i Komenda Główna Policji ostrzegają przed niebezpiecznymi linkami w SMS-ach
Profil behawioralny użytkownika
Weryfikacja behawioralna to usługa, która polega na analizie sposobu korzystania z komputera lub smartfona przez klientów systemu bankowości internetowej i mobilnej – czyli Moje ING.
Weryfikacja behawioralna pozwala przeciwdziałać podszywaniu się osób trzecich pod użytkowników Mojego ING
Analizuje ona, w czasie rzeczywistym, interakcje użytkownika z urządzeniem, takie jak: używanie klawiatury, myszy, sposób trzymania smartfona w dłoni czy poruszanie palcem po ekranie dotykowym – łącznie badanych jest kilkanaście różnych cech.
W trakcie korzystania z aplikacji przez użytkownika, który wyraził zgodę na analizę, tworzony jest jego profil behawioralny.
Czytaj także: Jak zadbać o bezpieczeństwo urządzeń mobilnych?
Algorytmy AI weryfikują zachowanie z profilem
Stosując weryfikację behawioralną bank nie sprawdza co robi dany użytkownik, ale w jaki sposób to robi.
Nie bada więc tego co użytkownik wpisuje na klawiaturze, lecz na przykład w jakich odstępach czasu i na jak długo przyciska klawisze.
W trakcie korzystania z aplikacji przez użytkownika, który wyraził zgodę na analizę, tworzony jest jego profil behawioralny
Zastosowane zostały przy tym algorytmy AI, które stale uczą się cech użytkownika i na bieżąco, podczas sesji klienta w aplikacji, uaktualniają profil behawioralny i weryfikują aktualne zachowanie z zapisanym profilem.
Dzięki temu, zwiększa się prawdopodobieństwo wykrycia, że pod klienta próbuje podszyć się cyberprzestępca.
Plebiscyt BITy 2021 został przeprowadzony przez portal BrandsIT.
Czytaj także: Sejm przeznaczył 4,43 mld zł na powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości