Platforma fintech do opłacania rachunków konsumentów

Platforma fintech do opłacania rachunków konsumentów
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
MAM to platforma fintech do opłacania rachunków konsumentów dostępna online. Część kwot przeznaczonych na ich opłacenie nie pochodzi jednak z kieszeni użytkownika, a ze środków naliczanych przy okazji dokonywanych przez niego zakupów.

MAM „dokłada się” do opłat za media (prąd, gaz, telefon, telewizję i internet), w zamian za robienie zakupów w sugerowanych sklepach i u konkretnych usługodawców działających online, a w niedalekiej przyszłości w punktach stacjonarnych. Aby dopasować się do każdego użytkownika, MAM potrzebuje cyklicznego dostarczania informacji o jego stałych i planowanych wydatkach na codzienne zakupy (jedzenie, ubrania, dzieci, etc.) Dzięki tym informacjom MAM jest w stanie przygotować dla niego indywidualny plan wydatków i oszacować kwotę środków, jaką będzie mógł przeznaczyć na opłacenie jego rachunków za media.

Każda rodzina w Polsce musi co miesiąc opłacać średnio 8 różnych rachunków za media oraz czynsz, na łączną średnią kwotę 920 złotych.

Pomysłodawcami MAM są Michał Niemczycki, Aymeric Monod-Gayraud oraz Marcin Walaszczyk, którzy od wielu lat są aktywni na polskim rynku wsparcia sprzedaży. Za przygotowanie platformy odpowiada zespół niemal stu pracowników, którzy od ponad dwóch lat tworzyli platformę i pracowali nad jej uruchomieniem. Wśród udziałowców znajdują się znani i cenieni przedstawiciele polskiego świata biznesu, w tym Grupa Cyfrowy Polsat.

Marcin Złoch