Płać, jak lubisz! Płatności cyfrowe pozytywnie postrzegane przez większość konsumentów

Płać, jak lubisz! Płatności cyfrowe pozytywnie postrzegane przez większość konsumentów
Źródło: FPB
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
7 na 10 Polaków pozytywnie ocenia dostęp do wyboru metody płatności w sklepach i punktach samoobsługowych – pokazują wyniki badania przeprowadzonego z okazji Tygodnia Płatności Bezgotówkowych, odbywającego się między 14 a 22 października 2024 roku, poinformowała Fundacja Polska Bezgotówkowa.

Różnorodne rozwiązania płatnicze doceniane są również w komunikacji publicznej (62%), w urzędach miejskich i gminach wiejskich (61%) oraz w strefach parkingowych (58%).

Cyfrowe formy płatności korzystnie postrzegane są także w maszynach vendingowych (53%), recycklomatach (45%), stacjach ładowania samochodów elektrycznych (38%) oraz datkomatach organizacji charytatywnych i kościołów (34%)[1].

Czytaj także: Człowiek w centrum świata przeobrażeń – Fundacja Polska Bezgotówkowa zaprasza do udziału w II edycji Future of Payments

Tydzień Płatności Bezgotówkowych – Płać, jak lubisz!

– Z perspektywy rynku najważniejsze jest oferowanie wyboru – tak, aby każdy konsument mógł zdecydować, w jaki sposób chce zapłacić w danym punkcie sprzedaży.

Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych rozwiązań, jak chociażby stacje do ładowania samochodów elektrycznych, czy urządzenia vendingowe, w przypadku których naturalną metodą płatności stają się narzędzia cyfrowe. Są one także pozytywnie oceniane przez większą część społeczeństwa.

Cieszymy się, że konsumenci doceniają możliwości wyboru, które rozszerzamy dzięki Programowi Fundacji i takim inicjatywom jak Tydzień Płatności Bezgotówkowych – mówi Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Wyniki badania pokazały również, że 61% ankietowanych postrzega płatności cyfrowe jako metodę przyjazną środowisku, która generuje mniejsze zużycie papieru, energii i niższą emisję dwutlenku węgla w porównaniu do produkcji, transportu i obsługi pieniądza tradycyjnego.

Czytaj także: Fundacja Polska Bezgotówkowa rozwija usługę Click to Pay

***

Nota metodologiczna:

Badanie Maison & Partners zrealizowane na próbie N=1040 dorosłych Polaków w dniach 11-14.10.2024 r., metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). 

***

[1] Badanie Maison & Partners, Postrzeganie płatności bezgotówkowych, zrealizowane w październiku 2024 r. dla Fundacji Polska Bezgotówkowa

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB