PKO Ubezpieczenia z rekordowym zyskiem netto w 2020 roku, ponad 100 mln złotych
– Ubiegły rok był dla nas zdecydowanie czasem wyzwań. Osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe i przebiliśmy barierę 100 milionów zł zysku netto.
Udało nam się także zachować bardzo dobre parametry finansowe – zarówno współczynniki wypłacalności, jak również ROE.
PKO Ubezpieczenia osiągnęło najwyższy w swojej historii wynik finansowy netto ‒ o ponad 16 proc. wyższy niż w 2019 roku
Z jednej strony, ze względu na Covid-19, istotnie zmieniliśmy model pracy na tryb rozproszony, z drugiej weszliśmy na falę intensywnego rozwoju. Cieszę się, że z sukcesem to pogodziliśmy – mówi Sławomir Łopalewski, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia
Czytaj także: PKO BP: 627 mln zł zysku netto w IV kw.; prezes banku: liczymy, że 2021 r. będzie rokiem zawierania ugód z frankowiczami
Celem jest co najmniej 3 mln klientów, za pięć lat
PKO Ubezpieczenia osiągnęło najwyższy w swojej historii wynik finansowy netto ‒ o ponad 16 proc. wyższy niż w 2019 roku. Spółki wchodzące w skład Towarzystwa zebrały łącznie 836,7 mln zł składki przypisanej brutto ‒ 318,9 mln zł w spółce życiowej oraz 517,9 mln zł w spółce majątkowej.
Grupa Kapitałowa Banku realizuje strategię, której kluczowym elementem jest cyfryzacja i platformizacja usług
Towarzystwo wraz z PKO Bankiem Polskim konsekwentnie wdraża nową strategię sprzedaży ubezpieczeń samodzielnych i w efekcie tych działań dąży do silnego wzmocnienia swej pozycji na rynku. W ciągu najbliższych pięciu lat PKO Ubezpieczenia chce obsługiwać co najmniej 3 mln klientów banku w tym segmencie.
– Grupa Kapitałowa Banku realizuje strategię, której kluczowym elementem jest cyfryzacja i platformizacja usług. Tworzymy ekosystem usług, nie tylko finansowych, skupionych na intuicyjnej w obsłudze platformie.
Ważnym filarem tej strategii są spółki należące do grupy kapitałowej, które dostarczają najlepsze w swoich dziedzinach produkty i które wspólnie zmieniają PKO w Bank Przyszłości – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.
Czytaj także: PKO TFI: sprzedaż w styczniu wyniosła niemal 1,2 mld zł netto
Ścisła współpraca całej grupy kapitałowej PKO
Motorem napędowym rozwoju PKO Ubezpieczenia jest bliska współpraca z Bankiem oraz pozostałymi spółkami grupy kapitałowej PKO – w szczególności z PKO Leasing.
Intensywnie rozwijamy sprzedaż do umów leasingu
PKO Ubezpieczenia we współpracy z bankiem konsekwentnie realizuje strategię rozwoju nowego modelu ubezpieczeń samodzielnych, w szczególności ubezpieczeń najbardziej powszechnych – mieszkaniowych i komunikacyjnych.
Nowy model zakłada zmiany nie tylko w ofercie, ale także w dystrybucji, obsłudze czy komunikacji marketingowej. Dzięki temu polisy spółek grupy kapitałowej PKO będą dla klientów banku ofertą ubezpieczeniową pierwszego wyboru. Planowane uruchomienie nowych ubezpieczeń mieszkaniowych, w nowym modelu nastąpi jeszcze w tym roku.
W ciągu najbliższych pięciu lat PKO Ubezpieczenia chce obsługiwać co najmniej 3 mln klientów banku w segmencie ubezpieczeń samodzielnych
– Intensywnie rozwijamy sprzedaż do umów leasingu. Wspólnie z naszą siostrzaną spółka PKO Leasing rozbudowujemy ofertę ubezpieczeń, w szczególności komunikacyjnych.
Już niebawem istotnie poszerzymy dystrybucję ubezpieczeń komunikacyjnych, uruchamiając naszą ofertę dla nowych klientów PKO Leasing. Będziemy dalej wspólnie szukać synergii i obszarów wzrostu w zakresie dystrybucji i obsługi klienta – dodaje Sławomir Łopalewski
Czytaj także: PKO BP: blockchain przyszłością sektora finansowego w Polsce