PKO Leasing: Automarket.pl staje się pierwszym w Polsce ekosystemem mobilności
Platforma rośnie w imponującym tempie – w III kwartale 2025 r. sprzedaż wzrosła aż o 72 proc. r/r, a prognozy na koniec roku mówią o dynamice na poziomie +60 proc.
Ambicją Automarket.pl jest wejście do TOP 3 motoryzacyjnych platform w Polsce i zostać numerem 1. w finansowaniu online.
To drugi z trzech ekosystemów zapowiedzianych w strategii Grupy PKO Banku Polskiego – pierwszy, wspólny projekt z Allegro, wyznaczył nowy standard w embedded finance.
Platforma zarabia na finansowaniu, co pozwala utrzymać niższe koszty i oferować preferencje dla klientów PKO Banku Polskiego.
Automarket.pl do 2027 roku ma pomóc w pozyskaniu ok. 200 tys. nowych klientów PKO Banku Polskiego i podnieść wartość finansowania o 2 mld zł rocznie.
PKO Leasing robi milowy krok w motoryzacji
Automarket.pl zmienia się w pierwszy w Polsce kompleksowy ekosystem mobilności, który łączy sprzedaż samochodów online z otwartą tablicą ogłoszeń motoryzacyjnych. Od grudnia platforma przyjmuje ogłoszenia od wszystkich: klientów indywidualnych, firm oraz – jak dotychczas – dealerów.
To jedyny projekt w kraju, który w jednym miejscu oferuje obie funkcjonalności i otwiera rynek na zupełnie nowy model.

– Uruchomienie ekosystemu mobilności to milowy krok w rozwoju Automarket.pl i realizacja zarówno strategii „Numer 1 i kropka” Grupy PKO Banku Polskiego, jak również założeń strategii Grupy PKO Leasing – mówi Tomasz Bogus, prezes zarządu PKO Leasing.
– Dzięki otwartej tablicy ogłoszeniowej wyprzedzamy konkurencję pod względem funkcjonalności. Za projektem stoi największa instytucja finansowa w Polsce, co daje nam wiarygodność, bezpieczeństwo i ogromny potencjał wzrostu. Oferujemy pełną paletę finansowania i docieramy do milionów klientów banku – dodaje.
Automarket.pl to platforma sprzedaży nowych i używanych samochodów – z finansowaniem lub za gotówkę. W jednym miejscu łączy wszystkie usługi Grupy PKO Banku Polskiego: leasing, wynajem, kredyt i ubezpieczenia. Nowa tablica ogłoszeniowa rozszerza ofertę i otwiera przed platformą kolejne możliwości rozwoju.
Czytaj także: Nowa forma finansowania samochodów dla firm na Automarket.pl z Grupy PKO BP
Automarket rusza po czołówkę rynku ogłoszeniowego
Platforma notuje systematyczny wzrost od biznesowego startu – 2020 rok zamknęła sprzedażą 671 aut, a w 2024 roku sprzedaż sięgnęła 5,9 tys. pojazdów.
Obecnie Automarket.pl generuje sprzedaż na poziomie ok. 900 transakcji w miesiącu i rośnie w stabilnym, dwucyfrowym tempie.
W III kw. 2025 roku platforma zanotowała aż 72 proc. wzrostu r/r, a prognozy PKO Leasing mówią o 60-procentowej dynamice wzrostu r/r na koniec 2025 roku.
– Dążymy do tego, żeby w segmencie nowych aut oferować modele wszystkich producentów obecnych na polskim rynku, regularnie wprowadzamy do oferty marki, które pojawiają się w Polsce.
Olbrzymi potencjał do wzrostu widzimy jednak w obszarze używanych samochodów, których dotyczy aż 85 proc. transakcji zawieranych w kraju. Dziś rynek Automarketu to głównie maksymalnie 5-letnie auta, a one stanowią tylko nieco ponad 10 proc. rejestracji używanych pojazdów.

Uruchomienie platformy ogłoszeniowej w modelu peer-to-peer otwiera nas na obrót starszymi autami – to będzie źródło naszego wzrostu w kolejnych latach.
Celujemy w pozycję platformy nr 1. w sprzedaży aut online i nr 3. w kategorii motoryzacyjnych tablic ogłoszeniowych – podkreśla Arkadiusz Zaremba, dyrektor Automarket.pl i Biura Strategii PKO Leasing.
Jedną z zachęt do korzystania z ekosystemu mobilności są darmowe ogłoszenia dla wszystkich użytkowników na start.
PKO Leasing podkreśla, że jej model biznesowy w tym obszarze różni się od konkurencji – platforma zarabia na finansowaniu (leasing, kredyt, najem), a nie na opłatach za ogłoszenia, co pozwala utrzymać niższe koszty dla użytkowników i oferować preferencje dla olbrzymiej bazy klientów PKO Banku Polskiego.
Drugi ekosystem Grupy PKO Banku Polskiego
Ekosystemy są jednym z filarów strategii Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego „Numer 1 i kropka”, której celem jest stanie się finansowym partnerem codzienności dla klientów. Bank planuje uruchomienie trzech ekosystemów.
Automarket to drugi z uruchomionych do tej pory ekosystemów. Pierwszym była ogłoszona w listopadzie współpraca z Allegro, która zaowocowała powstaniem dwóch produktów. Allegro KLIK to nowa metoda płatności z cashbackiem do 3 proc. i dostępem do pakietu Allegro Smart! za 1 zł przez 6 miesięcy.
Z kolei Allegro Kapitał to system finansowania dla przedsiębiorców działających na Allegro z docelowymi pożyczkami do 500 tys. zł – bez dokumentów, z decyzją w 3 minuty i wypłatą w ciągu 24 godzin od pozytywnej decyzji.