PKO BP: walutę kupioną w naszym kantorze można już przekazać do innych banków
Nowa usługa bazuje na rachunkach podpiętych i widocznych w IKO w ramach otwartej bankowości. Można realizować tę wymianę w PLN oraz czterech podstawowych walutach obcych (EUR, USD, GBP, CHF). Przesłanie pieniędzy zajmie kilka minut, jednak czas ich zaksięgowania jest zależny od banku, który je odbierze. EUR, USD, GBP, CHF można przekazać na podpięte w IKO konta w: Alior Banku (w tym Alior Bank – Kantor Walutowy), BNP Paribas Bank Polska, ING Banku Śląskim, Banku Pekao. Lista banków będzie rozszerzana.
Czytaj także: PKO BP: 627 mln zł zysku netto w IV kw.; prezes banku: liczymy, że 2021 r. będzie rokiem zawierania ugód z frankowiczami >>>
Obecnie w kantorze PKO Banku Polskiego dostępnym w IKO oraz w serwisie iPKO można wymieniać walutę, która trafia na rachunki prowadzone przez bank, jak również kupić walutę BLIKIEM z innego banku i przekazać na rachunek walutowy w PKO. Można także wysłać PLN ze sprzedaży waluty na rachunek w innym banku, podpięty w ramach otwartej bankowości. Pieniądze są przekazywane na rachunek klienta bezpośrednio i online’owo.
Nowe limity transakcji
Od 1 lutego tego roku kantor wprowadził też nowe, korzystniejsze dla klientów limity transakcji.
Kantor to jeden z elementów pakietu walutowego 3w1 PKO Banku Polskiego. Oprócz niego w skład pakietu wchodzą konto walutowe i karta wielowalutowa. Kantor jest dostępny w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO, 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Można w nim m.in. śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony poziom. Można też zlecić automatyczną wymianę waluty, gdy jej kurs osiągnie wymaganą wartość oraz ustawić stałe zlecenie, dzięki czemu bank dokona wymiany waluty we wskazany dzień. Za realizację transakcji w kantorze nie ma dodatkowych opłat.