PKO Bank Polski przystąpił do Karty Różnorodności
– Podpisanie Karty Różnorodności to dla nas istotny krok w kierunku wsparcia i promowania inkluzywnej współpracy. Jesteśmy przekonani, że stawiając na różnorodność ludzi i zespołów, rośniemy w siłę. Powstają dzięki temu świetne pomysły, projekty zaś zyskują dodatkową wartość.
Dokumenty i zasady to drogowskazy. Są ważne, ale ważniejsza jest codzienna praktyka i edukacja, bo to one zmieniają naszą świadomość, zrozumienie drugiej osoby, pozwalają też lepiej zrozumieć naszych klientów i ich potrzeby – mówi Aleksandra Szymczyk, dyrektor pionu relacji z pracownikami w PKO Banku Polskim.
Karta Różnorodności – „nikogo nie pozostawiać w tyle”
– Sygnatariusze Karty Różnorodności to dzisiaj grono blisko 400 pracodawców, którzy dostrzegają nie tylko ryzyka, ale też liczne szanse związane ze strategicznym zarządzaniem obszarem DEI. Zdeterminowanych, by za deklaracjami szły realne działania, bo tylko w takim przypadku współpraca w sieci Karty Różnorodności ma sens i jest kontynuowana.
Szczególnie w dobie polikryzysu niezwykle ważna jest szeroka perspektywa, przekraczająca miejsce pracy oraz troska o spójność społeczną, zadbanie, aby „nikogo nie pozostawiać w tyle”.
A organizacje włączające to takie, które podchodzą w sposób odpowiedzialny do realizacji strategii ESG, z korzyścią dla siebie i otoczenia – podkreśla Marzena Strzelczak, doradczyni zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) ds. DEI.
Czytaj także: DEI w sektorze bankowym odpowiedzią na zmiany społeczne
Projekt PKO BP: #JestemUSiebie
PKO Bank Polski prowadzi projekt #JestemUSiebie, który ma wspierać różnorodność oraz zachowania inkluzywne wśród 22 tys. pracowników Banku. Reprezentują oni aż 4 pokolenia.
Jego celem jest tworzenie takiego środowiska pracy, w którym każda osoba czuje się akceptowana, szanowana, doceniana i w pełni uczestnicząca, niezależnie od płci, wieku, niepełnosprawności, stylu życia czy narodowości. Temat równości wszystkich pracowników znajduje odzwierciedlenie m.in. w procesach rekrutacji, polityce rynku pracy, kodeksie etyki.
Bank jest organizacją otwartą na osoby z różnymi potrzebami, które wnoszą różnorodny potencjał niezbędny do odpowiadania na potrzeby klientów, tworzenia innowacji i rozwiązywania problemów. Różnorodne zespoły to doświadczenie, umiejętności i sposoby patrzenia na świat, które pozwalają lepiej odpowiadać na współczesne wyzwania oraz specyficzne potrzeby klientów i partnerów.
Bank wdraża też rozwiązania, które mają pomóc wrócić do pracy osobom po długotrwałej nieobecności (#PonownieUSiebie) – w pierwszej kolejności rodzicom.
Czytaj także: Banki spółdzielcze zdają egzamin z inkluzywności
Czym jest Karta Różnorodności?
To międzynarodowa inicjatywa, objęta patronatem Komisji Europejskiej. Karta promuje równość i zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy. Realizuje ją 26 krajów Unii Europejskiej.
Od 2012 roku Karta Różnorodności jest obecna także w Polsce, a program koordynuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W Polsce podpisało ją już 380 podmiotów, w tym 14 banków.
Karta to pisemne zobowiązanie organizacji, które obliguje ją, aby wprowadzić zakaz dyskryminacji w miejscu pracy. Wiąże się też z decyzją o działaniu na rzecz tworzenia i promocji różnorodności oraz wyraża gotowość organizacji do zaangażowania wszystkich osób zatrudnionych oraz partnerów biznesowych i społecznych w te działania. Pracodawcy, którzy decydują się na implementację tego narzędzia, działają na rzecz spójności i równości społecznej.
Karta Różnorodności, plik jpg – kliknij tutaj