Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
88dni
14godzin
24minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Edukacja finansowa | ESG

PFR proponuje szkolenia online: Raportowanie ESG w praktyce i Obliczanie Śladu Węglowego organizacji

02.05.2022 14:33 mb | aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PFR proponuje szkolenia  online: Raportowanie ESG w praktyce i Obliczanie Śladu Węglowego organizacji
Fot. stock.adobe.com / Deemerwha studio
Nowy kurs online "Raportowanie ESG w praktyce" jest już dostępny na platformie www.kursy.pfr.pl. Przybliża on obecne standardy raportowania ESG oraz wskazuje dobre praktyki firm, które już wdrożyły raportowanie niefinansowe. Program powstał na bazie doświadczeń oraz wiedzy merytorycznej ekspertów, zajmujących się tematyką ESG, czytamy w komunikacie PFR.

Obowiązek raportowania ESG z czasem dotknie każdą polską firmę. Na ten moment proces ten może wydawać się odległy, nowe wymogi będą wymagały od firm m. in.: ustalenia nowych procesów czy rozpoczęcia zbierania danych.

Podjęcie działań odpowiednio wcześniej, pozwoli przedsiębiorstwom, przygotować się do nowego obowiązku. Im wcześniej firma zacznie podejmować kroki ku zrównoważonemu rozwojowi i traktować go jako stały element działań biznesowych, tym szybciej ma szansę przekuć to w przewagę konkurencyjną.

Czytaj także: Zielone prawo, ale prawo ‒ czyli nowa fala wyzwań dla przedsiębiorców

Jak skorzystać z kursu „Raportowanie ESG w praktyce”

Kurs „Raportowanie ESG w praktyce” powstał we współpracy z Giełdą Papierów Wartościowych, Krajową Agencją Poszanowania Energii oraz pionierami raportowania niefinansowego wyróżnianymi licznymi narodami tj. Allegro, CIECH czy BNP Paribas.

Kurs jest skierowany do przedstawicieli firm, które staną przed obowiązkiem sporządzenia raportu ESG, ale także do zainteresowanych tą tematyką. Na uczestników czekają praktyczne informacje i przykłady m.in:

– Jak przygotować się do pomiaru i obliczania śladu węglowego wytwarzanego w organizacji?

– Czym się kierować przy wyborze zaufanego przewodnika w raportowaniu ESG?

– Jakie są narzędzia i rozwiązania cyfrowe wspierające proces raportowania ESG?

– Jakie są najlepsze praktyki firm w tym obszarze?

Aby skorzystać z kursu online wystarczy zarejestrować się na platformie kursowej. Na uczestników czekają 3 moduły tematyczne, które kończy test sprawdzający zdobytą wiedzę. Jego prawidłowe rozwiązanie pozwala na uzyskanie certyfikatu PFR.

Czytaj także: Przed IT@BANK: Jak technologia może wspomóc banki w spełnieniu wymogów ESG?

Warsztaty „Obliczanie Śladu Węglowego organizacji”

Kurs online jest doskonałym wstępem do praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy. Zespół PFR i Krajowa Agencja Poszanowania Energii przygotowali program komercyjnych warsztatów dedykowanych firmom, które cenią sobie indywidualne wsparcie eksperta.

Dlatego warsztaty „Obliczanie Śladu Węglowego organizacji” mają za zadanie wesprzeć firmy w obliczaniu śladu węglowego, będącego istotną częścią raportu ESG. Program warsztatów powstał na bazie wiedzy ekspertów zajmujących się ESG, którzy poprowadzą warsztaty w oparciu o konkretne dane o dane zużycia energii w przedsiębiorstwie.

Każdy warsztat dedykowany jest pracownikom jednej firmy i może w nim wziąć udział do 5 osób. Zgłoszenia na wybrane terminy można wysyłać poprzez formularz.

Czytaj także: Zielona ekonomia to nowa ekonomia. ESG w sektorze finansowym

Źródło: Polski Fundusz Rozwoju S.A. / PFR
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
AllegroBNP Paribas Bank PolskaESG / Environmental, Social and corporate GovernanceGiełda Papierów Wartościowych / GPWKrajowa Agencja Poszanowania EnergiiPolski Fundusz Rozwoju S.A. / PFRRaportyŚlad węglowy
Autor mb
Źródło aleBank.pl

Polecamy

dr Jacek Furga
Multimedia
Zapowiada się rekordowy rok dla budownictwa mieszkaniowego i rynku kredytów hipotecznych
Bank
Z rynku finansowego
Banki w Europie Środkowo-Wschodniej jednymi z najbardziej odpornych w Europie
KNF
Z rynku finansowego
KNF przyjęła stanowisko w sprawie polityki dywidendowej banków w 2026 r.
Mariusz Cholewa
Cyberbezpieczeństwo
BIK wprowadza nowy standard na rynku sprzedaży wierzytelności w Polsce

Najnowsze

Robert Dudziński, dyrektor handlowy w Carefleet.
Gospodarka
Czy samochody „made in China” już zdominowały globalny rynek? Nowy raport EFL
grafika, Bank Pekao, usługa CyberRescue
Cyberbezpieczeństwo
CyberRescue dla klientów Banku Pekao ze wsparcie ekspertów 24/7
centra danych
Cyberbezpieczeństwo
BGK inwestuje w paneuropejski fundusz centrów danych
Gala Business Insider Awards 2025. Tadeusz Białek (w środku). Źródło: ZBP
Edukacja finansowa
ZBP z wyróżnieniem Business Insider Awards
Od lewej: Jakub Karnowski, Marta Postuła. Źródło: PKO BP
Gospodarka
Kredobank i BGK z umową 42 mln zł wsparcia dla MŚP z Finansowego Instrumentu Współpracy Rozwojowej
koszyk sklepowy z paczkami prezentów, w tle choinka
Gospodarka
VeloAnaliza: okres przedświąteczny dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski
InPost wspiera akcję „Nakarm Bielika” zainicjowaną przez Fundację SpeakLeash, która ma rozwinąć polski model językowy Bielik.ai,
Technologie i innowacje
Bielik.ai w aplikacji InPost Mobile
Cyberbezpieczeństwo
Porozumienie o współpracy w obszarze bezpieczeństwa tożsamości elektronicznej

Zobacz także

Gala Business Insider Awards 2025. Tadeusz Białek (w środku). Źródło: ZBP
Edukacja finansowa
ZBP z wyróżnieniem Business Insider Awards
gra planszowa „Za tydzień impreza!”. BPS
Edukacja finansowa
Banki Grupy BPS proponują dzieciom edukacyjną grę planszową  
sztabki złota, flaga Polski
Edukacja finansowa
Halina Konopacka – pierwsza polska złota medalistka olimpijska, patriotka i strażniczka narodowego skarbu
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}