O pieniądzach można mówić już w przedszkolu

O pieniądzach można mówić już w przedszkolu
Tomasz Rachwał, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W kuluarach Kongresu Edukacji Finansowej i Przedsiębiorczości - o tym jak skutecznie uczyć przedsiębiorczości - rozmawialiśmy z dr Tomaszem Rachwałem z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie autorem wielu podręczników i programów poświęconych edukacji ekonomicznej

Tomasz Rachwał: Bardzo dobrym rozwiązaniem są różnego rodzaju gry, które z jednej strony dostarczają młodym ludziom rozrywki, a z drugiej uczą przedsiębiorczości #WIB

Najbardziej intensywna nauka przedsiębiorczości powinna mieć miejsce w szkole średniej, bowiem w tym czasie młodzi ludzie zaczynają wchodzić w dorosłe życie uważa dr Tomasz Rachwał z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.

Jego zdaniem edukację ekonomiczną należy prowadzić wielotorowo. W Polsce od wielu lat jest prowadzony w szkołach przedmiot pod nazwą „Podstawy przedsiębiorczości”, ale to w jego opinii nie wystarczy.

Oprócz tego elementy edukacji ekonomicznej można znaleźć na lekcjach geografii, historii, wychowania obywatelskiego, matematyki.

Lekcje języka polskiego przygotowują nas do prawidłowej komunikacji interpersonalnych co jest podstawą wielu  zachowań ekonomicznych, w szczególności w biznesie.

Zdaniem Tomasza Rachwała edukacja ekonomiczna nie powinna odbywać się tylko na specjalnych lekcjach poświęconych przedsiębiorczości.

W jego opinii bardzo ważna jest edukacja nieformalna, która pozwala doskonalić umiejętności ekonomiczne poza szkołą.  Bardzo dobrym rozwiązaniem są różnego rodzaju gry, które z jednej strony dostarczają młodym ludziom rozrywki, a z drugiej uczą przedsiębiorczości.

Źródło: aleBank.pl