Nowy e-wniosek Dobry Start oraz 500 plus od 1 lipca w bankowości elektronicznej

Nowy e-wniosek Dobry Start  oraz 500 plus od 1 lipca w bankowości elektronicznej
Fot. Stock.adobe.com / Studio Harmony
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Już 1 lipca 2021 r. Bank Millennium udostępni klientom możliwość złożenia w serwisie bankowości internetowej Millenet wniosku z programu Dobry Start. Podobnie e-wnioski można też składać w Banku Pekao. W tym roku wnioski będzie można składać tylko drogą elektroniczną, a wypłata świadczenia będzie możliwa jedynie w postaci przelewu na wskazany rachunek bankowy.

Tegoroczna edycja programu  przyniosła kilka zmian. Wnioski będzie można składać wyłącznie drogą elektroniczną. W systemie internetowym Banku Millennium, jak co roku będzie to proste i intuicyjne.

Poza wnioskiem z programu Dobry Start od początku udostępniamy też wniosek o świadczenie 500+, a także Profil Zaufany

Wystarczy po zalogowaniu wypełnić odpowiedni formularz znajdujący się w zakładce MilleUrząd oraz potwierdzić go H@słem SMS lub zatwierdzić w aplikacji mobilnej (w zależności od wybranej metody autoryzacji operacji).

‒ Cieszymy się, że możemy wspierać rodziców w załatwianiu spraw urzędowych. Za pośrednictwem naszego serwisu kolejny już raz złożą wniosek o świadczenia w sposób wygodny, szybki oraz bezpieczny.

Poza wnioskiem z programu Dobry Start od początku udostępniamy też wniosek o świadczenie 500+, a także Profil Zaufany umożliwiający składanie setek wniosków urzędowych zdalnie. Dodatkowo, oferujemy też produkty dla najmłodszych, jak na przykład niedawno wprowadzona wersja naszej aplikacji mobilnej dla dzieci od 7. roku życia, które  uczą oszczędzania i wprowadzają dzieci w świat finansów od najmłodszych lat – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.

Z banku do ZUS

Wniosek wraz z załącznikami bank przekaże do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który od tego roku przejmuje obsługę świadczenia.

Poprzez platformę PUE ZUS będzie można też złożyć ewentualne korekty czy uzupełnić wniosek

Klient otrzyma potwierdzenie jego złożenia (Urzędowe Poświadczenie Odbioru) e-mailem. Po przesłaniu wniosku w Millenecie status wniosku można sprawdzić w sekcji Wnioski i umowy > Wnioski.

Na platformie PUE ZUS, do której zalogować można się poprzez bankowość elektroniczną (Millenet), dostępne będą informacje na temat statusu złożonego wniosku. Poprzez platformę PUE ZUS będzie można też złożyć ewentualne korekty czy uzupełnić wniosek.

Zmianie ulegnie również sposób wypłaty świadczenia. Podczas wypełniania wniosku konieczne będzie wskazanie numeru rachunku bankowego, na które ma zostać przelane świadczenie. Nie będzie możliwości, jak dotychczas ‒ pobrania gotówki bądź skorzystania z  przekazu pocztowego. Za pośrednictwem systemów bankowych wnioski złożyć będą mogli jedynie rodzice.

Dobry Start: wypłata w ciągu 2 miesięcy

Wypłata świadczenia Dobry Start następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami.

Przy czym w przypadku wniosków złożonych wraz z dokumentami w lipcu lub sierpniu ustalenie prawa do świadczenia Dobry Start oraz wypłata przysługującego świadczenia nastąpi nie później niż do dnia 30 września 2021 roku.

Czytaj także: Świadczenie Dobry Start 300+, wnioski tylko elektronicznie, wpłaty wyłącznie na rachunki bankowe

Dobry Start z Bankiem Pekao

Możliwość złożenia wniosku o świadczenie Dobry Start online i skorzystania w tym celu z bankowości elektronicznej cieszy się coraz większą popularnością. Jeszcze trzy lata temu taki sposób złożenia wniosku wybrało ponad 1 mln 370 rodziców, dwa lata temu było to już 1 mln 600, a rok temu – 1 mln 880 osób.

Aby złożyć wniosek w Banku Pekao S.A. wystarczy zalogować się na swoje konto internetowe w serwisie Pekao24 lub aplikacji PeoPay. Cały proces zajmuje zaledwie kilka minut.

Oprócz możliwości złożenia wniosku w bankowości elektronicznej, Bank Pekao oferuje szereg atrakcyjnych produktów dla całej rodziny. Klienci mogą nie tylko wypełnić wniosek w ramach programu Dobry Start, ale także skorzystać ze specjalnej oferty promocyjnej dla najmłodszych.

W Pekao rodzice mogą założyć dziecku Pakiet PeoPay KIDS (dla dzieci od 6-12 lat) lub Konto Przekorzystne dla młodych w szybki i wygodny sposób bez wychodzenia z domu w aplikacji mobilnej PeoPay lub bankowości internetowej Pekao24. Do wypełnienia wniosku wystarczy tylko numer PESEL i podstawowe dane dziecka. Po otwarciu Pakietu PeoPay KIDS, który składa się z konta osobistego i oszczędnościowego, aplikacji i karty dla dziecka, najmłodsi w ramach promocji otrzymują od banku 50 zł kieszonkowego na start i 2% na koncie oszczędnościowym Mój Skarb do kwoty 3000 zł przez 92 dni od otwarcia.

Dorosły może w Panelu rodzica sprawować dyskretną kontrolę nad finansami dziecka w bankowości internetowej Pekao24 lub aplikacji mobilnej PeoPay. W swojej aplikacji dziecko może m.in. uczyć się oszczędzać nowocześnie w wirtualnych Skarbonkach, sprawdzać saldo na rachunkach, doładować telefon, kupić kod do gry i wykonać przelew (w obu przypadkach po autoryzacji rodzica). Zaletą aplikacji PeoPay KIDS są wirtualni trenerzy, który uczą dziecko pojęć bankowych, wyjaśniają jak korzystać z aplikacji.

Aplikacja dla dzieci Banku Pekao jest wciąż rozwijana. W tym roku została wzbogacona o nowe funkcjonalności, dzięki którym dziecko może zalogować się przez odcisk palca lub zdjęcie twarzy, a także wysłać rodzicowi prośbę o zasilenie Portfela lub konkretnej Skarbonki. Nowe funkcje dostępne są w aktualnej aplikacji PeoPay KIDS – wersja 1.3.0 lub wyższa. Przez rok od wdrożenia, Pakiet PeoPay KIDS posiada już ponad 50 tys. klientów.

Bank proponuje również ofertę dopasowaną do oczekiwań nieco starszych (13-17 lat). Nastolatkowie, za otwarcie konta osobistego i oszczędnościowego, również zyskują 50 zł kieszonkowego na start.

Konto dla dziecka w Banku Pekao rośnie razem z dzieckiem i jest bezpłatne do 26. roku życia. Warto podkreślić, że karta do Konta Przekorzystnego jest bez opłat banku za prowadzenie, wypłaty gotówki z bankomatów w Polsce i na świecie.

„Dobry Start” – inne banki:

mBank

Można złożyć wniosek o wsparcie „Dobry Start” (300+) od 1 lipca drogą elektroniczną w mBanku. Bank przypomina, że do złożenia wniosku należy przygotować dane takie jak m.in.: imię, nazwisko, PESEL – swoje i dziecka/dzieci. Nazwę i adres szkoły, do której chodzi dziecko. Wniosku „Dobry Start” nie złoży się w oddziale banku, aplikacji mobilnej ani na mLinii.

BNP Paribas

Jeśli jest się użytkownikiem systemu bankowości internetowej GOonline można złożyć bezpłatny wniosek o świadczenie „Dobry Start”. Wniosek mogą złożyć użytkownicy bankowości internetowej GOonline, z wyjątkiem klientów, którzy otworzyli konto osobiste za pośrednictwem przelewu aktywacyjnego (w takim przypadku, przed wypełnieniem wniosku, wymagana jest wizyta w oddziale w celu osobistego potwierdzenia tożsamości). Termin składania wniosku: od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. Korzyści to np. w bankowości internetowej GOonline możliwość sprawdzenia w każdej chwili statusu swojego wypełnionego wniosku. W ciągu 24 godzin od wypełnienia status wniosku powinien zmienić się na „dostarczony”. Bank przypomina, żeby wydrukować i zachować wypełniony wniosek po jego wysłaniu.

Crédit Agricole

Od 1 lipca w CA24 eBank przyjmowane są wnioski o świadczenie „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022. Wniosek, złożony w serwisie można pobrać tylko od razu po jego wysłaniu – w ramach tej samej sesji logowania. Potwierdzenie wysłania wniosku będzie dostępne w serwisie w sekcji Oferta i umowy/Wnioski/Program Dobry Start. Bank nie sprawdza informacji ani załączników, które podano we wniosku. ZUS będzie wypłacać świadczenie „Dobry Start” wyłącznie w formie bezgotówkowej, przelewem na wskazany we wniosku numer rachunku bankowego.

PKO Bank Polski

PKO Bank Polski umożliwia złożenie wniosku „Dobry Start” online w iPKO w sekcji „e-Urząd”. Złożenie wniosku w oddziale, agencji lub na infolinii nie jest możliwe. Wysłany wniosek można pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Jednak potwierdzenie wysłania wniosku jest dostępne do pobrania w sekcji „Oferty i wnioski” -> „Wnioski złożone” przez okres 10 lat od momentu wysłania wniosku. Bank nie weryfikuje formalnie i merytorycznie danych podanych we wniosku oraz załączników i nie ma informacji o dalszej obsłudze wniosku przez ZUS. Świadczenie „Dobry Start” nie jest opodatkowane, nie podlega egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustaleniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.

Źródło: Bank Millennium