Nowości w aplikacji mobilnej PKO BP: autoryzacja operacji i szybkie otwieranie konta walutowego

Nowości w aplikacji mobilnej PKO BP: autoryzacja operacji i szybkie otwieranie konta walutowego
PKO Bank Polski - Logo (źródło: PKO BP S.A.)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Klienci PKO Baku Polskiego mogą teraz autoryzować operacje zlecane w serwisie internetowym czy na infolinii za pomocą aplikacji mobilnej IKO. Najnowsza wersja IKO umożliwia także szybkie otwieranie konta walutowego z poziomu telefonu.

Klienci @PKOBP mogą teraz autoryzować operacje zlecane w serwisie internetowym czy na infolinii za pomocą aplikacji mobilnej #IKO #PKOBP #PKOBankPolski

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego została dziś wzbogacona o funkcję mobilnej autoryzacji, która umożliwia potwierdzanie operacji zlecanych na przykład w systemie bankowości elektronicznej poprzez aplikację mobilną IKO. Klienci nie muszą przepisywać już jednorazowych kodów z SMSów – zamiast tego mogą potwierdzić operację w swoim telefonie.

– Aplikacja IKO od dawna jest czymś znacznie więcej niż jedynie narzędziem do płacenia czy wykonywania podstawowych operacji bankowych. Systematycznie wzbogacamy ją o dodatkowe funkcje ułatwiające codzienne bankowanie – nasi klienci mogą w IKO na przykład kupić ubezpieczenie podróżne, czasowo zablokować kartę czy łatwo i szybko zeskanować i zapłacić fakturę. Dziś IKO stało się też narzędziem autoryzacyjnym, które poprawia komfort i szybkość potwierdzania zlecanych w systemie bankowości elektronicznej operacji bankowych – podkreśla Radosław Janusz, kierownik Zespołu Bankowości Mobilnej w PKO Banku Polskim.

Więcej najnowszych informacji o PKO BP >>>

Funkcja mobilnej autoryzacji

Funkcję mobilnej autoryzacji można włączyć zarówno z poziomu aplikacji IKO, jak i w serwisie bankowości internetowej iPKO lub Inteligo. Jest dostępna dla klientów korzystających z IKO na telefonach z systemami Android i iOS. Po zleceniu operacji, np. przelewu klient otrzyma powiadomienie z aplikacji mobilnej IKO. W zależności od typu operacji i kwoty można wówczas potwierdzić operację bezpośrednio w powiadomieniu push poprzez wybranie „zatwierdź” lub powiadomienie może przekierować do aplikacji IKO, w której operację zatwierdza się kodem PIN.

Dzięki mobilnej autoryzacji klienci mogą też od dziś korzystać z funkcji dwuetapowego logowania do systemu bankowości elektronicznej iPKO i Inteligo, która zwiększa bezpieczeństwo korzystania z tych systemów. Po włączeniu tej funkcji, każdorazowo podczas logowania do bankowości elektronicznej, oprócz podania standardowo hasła do iPKO/Inteligo, klient zatwierdza logowanie także w aplikacji mobilnej.

Najnowsza wersja aplikacji IKO jest już dostępna w sklepach z aplikacjami i poza mobilną autoryzacją znalazł się w niej także wniosek o otwarcie konta walutowego (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK) z możliwością wygodnego podpięcia kantoru internetowego i karty wielowalutowej. Funkcja ta jest dostępna tylko dla klientów PKO Banku Polskiego. Więcej informacji o najnowszych funkcjach w aplikacji IKO znajduje się na stronie www.iko.pkobp.pl/funkcje.

Czytaj także: PKO BP największym bankiem korporacyjnym w kraju. Ponad 100 miliardów finansowania biznesu >>>

PKO Bank Polski jest liderem bankowości mobilnej w Polsce, z 25 proc. udziałem w rynku. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekracza już 3,4 mln i dynamicznie rośnie, podobnie jak skala dokonywanych transakcji. W samym czwartym kwartale 2018 roku użytkownicy IKO wykonali z poziomu aplikacji ponad 28 mln transakcji mobilnych. W rankingu brytyjskiego magazynu Retail Banker International 2019 IKO zostało ponownie uznane najlepszą bankową aplikacją mobilną na świecie, wyprzedzając takich gigantów jak Bank of America, Capital One, czy JP Morgan.

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP