Nowa seria monet obiegowych dla Namibii wyprodukowana przez polską firmę
Seria Pillars of the Namibian Economy obejmuje pięć nominałów: 10, 20 i 50 centów oraz 1 i 5 dolarów namibijskich, z których każdy przedstawia jeden z filarów gospodarki – rolnictwo, energię odnawialną, turystykę, handel detaliczny i przemysł wydobywczy.
Nowe monety są lżejsze, trwalsze i bardziej funkcjonalne, a ich nowoczesny design odzwierciedla aspiracje dynamicznie rozwijającej się Namibii.
Monety zostały wyprodukowane zgodnie z najwyższymi standardami jakości, a nominał 5 NAD wyróżnia się zaawansowanym efektem kątowym – innowacyjnym zabezpieczeniem opracowanym w Mennicy Polskiej.
35-lecie Banku Namibii
Oficjalna premiera serii monet odbyła się podczas obchodów 35-lecia Banku, z udziałem najwyższych władz państwowych z panią prezydent Ndemupelili Netumbo Nandi-Ndaitwah na czele.
Mennicę Polską reprezentowali Siemowit Kalukiewicz, członek zarządu oraz Agnieszka Zganiacz, dyrektor Działu Handlu.
Spółka odpowiadała również za przygotowanie materiałów promocyjnych i edukacyjnych wspierających kampanię informacyjną Banku, z naciskiem na inkluzywność, bezpieczeństwo i edukację ekonomiczną obywateli.
Sukces w Afryce i strategia rozwoju międzynarodowego
Namibia to kolejny afrykański kraj, w którym Mennica Polska wdrożyła monety obiegowe w ramach długofalowej strategii rozwoju międzynarodowego.

– To ogromny zaszczyt uczestniczyć w projekcie, który nie tylko wprowadza nowoczesne rozwiązania, ale także odzwierciedla tożsamość i aspiracje całego kraju.
Monety są tu nie tylko środkiem płatniczym – są nośnikiem historii, wartości i suwerenności – podkreśla Katarzyna Budnicka-Filipiuk, prezes zarządu Mennicy Polskiej.
Realizacja kompleksowych projektów, udział w międzynarodowych przetargach oraz uznanie w branżowych konkursach potwierdzają kompetencje, konkurencyjność i wysoki poziom technologiczny Mennicy Polskiej, wzmacniając jej pozycję na globalnym rynku.