„Nie ze mną te numery” – gra edukacyjna BLIKA już dostępna
W dobie rosnącej liczby ataków cybernetycznych, zwiększanie świadomości użytkowników na temat zagrożeń w sieci jest kluczowe. Jest to szczególnie ważne, ponieważ na tego typu oszustwa narażony jest każdy, od młodzieży po seniorów.
BLIK to jedna z najbezpieczniejszych i najwygodniejszych metod płatności w Internecie oraz w sklepach stacjonarnych. Jednak oszuści wciąż próbują wykorzystać nieuwagę użytkowników, przekonując ich do podania kodu BLIK w wiadomościach prywatnych lub poprzez złośliwe linki.
Dlatego jednym z głównych celów marki jest edukowanie i zwiększanie czujności użytkowników Internetu w obliczu tych zagrożeń. Najnowszym narzędziem, które pozwoli im lepiej zrozumieć socjotechniki i strategie stosowane przez oszustów jest gra „Nie ze mną te numery”.
Czytaj także: BLIK Romania S.A. z autoryzacją Banku Narodowego Rumunii
Cyberbezpieczni użytkownicy BLIKA
– Naszym celem jest wyposażenie użytkowników w narzędzia i wiedzę, które pozwolą im działać proaktywnie w obliczu cyberzagrożeń.
Gra w „Nie ze mną te numery” to nie tylko zabawa, ale także szansa na zdobycie praktycznej wiedzy, która może skutecznie ochronić nasze dane i finanse przed atakami phishingowymi, spoofingiem i innymi formami cyberprzestępczości.
Zależy nam na tym, aby gracze ćwiczyli w kontrolowanych warunkach reagowanie na próby oszustwa i tym samym zwiększali swoją czujność na podobne sytuacje w życiu codziennym – wyjaśnia Wioletta Kokosza, senior digital manager w BLIKU.
Czytaj także: Za dwa lata 5 mld transakcji BLIK w Polsce
Edukacja i rozrywka w cyberedukacji
„Nie ze mną te numery” to intuicyjna minigra, która pozwala zweryfikować poziom naszej wiedzy w wirtualnym środowisku oraz angażuje użytkowników w rozpoznawanie zagrożeń i podejmowanie szybkich decyzji w obliczu potencjalnych oszustw. Dzięki prostym zasadom każdy – niezależnie od doświadczenia – może łatwo opanować mechanikę gry i zdobywać punkty za trafne identyfikowanie cyberzagrożeń.
Gra została wzbogacona o rozbudowaną bazę wiedzy na temat oszustw, takich jak phishing, smishing, vishing czy spoofing. Dodatkowo, gracze, którzy osiągną wynik na poziomie co najmniej 90 proc. punktów, mogą odpowiedzieć na pytanie konkursowe, które pozwoli im na udział w rywalizacji o nagrody.
Konkurs potrwa 5 listopada 2024 r., a nagrody obejmują czeki BLIK o wartości 500 zł, vouchery do drogerii oraz bilety do kina.
Gra powstała we współpracy z agencją digital marketingową Harbingers, która zajmowała się opracowaniem konceptu gry i organizacją konkursu, natomiast za produkcję oraz mechanikę gry, jak i wsparcie technologiczne odpowiada agencja interaktywna IVN.