Nauka i Edukacja Ekonomiczna | BNP PARIBAS BANK POLSKA | Bank z misja edukacyjna

Nauka i Edukacja Ekonomiczna | BNP PARIBAS BANK POLSKA | Bank z misja edukacyjna
Fot. elenabsl/stock.adobe.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jak przekonują przedstawiciele BNP Paribas Banku Polska, dzielnie się wiedzą z zakresu fi nansów jest wpisane w DNA banku. Na programy edukacyjne składają się warsztaty, kursy online, portale edukacyjne, a nawet gry planszowe. Przekaz edukacyjny skierowany jest do dzieci, rodziców i seniorów

Wspólnym mianownikiem działań z zakresu edukacji finansowej, od lat prowadzonych przez BNP Paribas Bank Polska, jest słowo „misja”. Występuje ono w nazwach poszczególnych akcji i programów skierowanych do różnych grup odbiorców, ale też dobrze obrazuje, jak duże znaczenie bank przykłada do propagowania wiedzy finansowej.

„Misja Edukacja”

W pierwszym roku szkolnym pandemicznej rzeczywistości BNP Paribas w ramach programu „Misja Edukacja” rozpoczął serię warsztatów online
dla uczniów szkół średnich i podstawowych. Program obejmował takie tematy, jak historię pieniądza, zasady prowadzenia budżetu domowego,
korzystania z konta bankowego, zarządzania finansami osobistymi, a także skutecznego budowania kariery w korporacji czy odpowiedzialnego
robienia zakupów online. Warsztaty nie tylko służyły zdobyciu książkowej wiedzy, ale wspierały też szeroko pojęte kompetencje z zakresu finansów
i przedsiębiorczości. W 2021 r., dość trudnym roku, odbyło się 160 lekcji, dla 4200 uczniów.

– Edukacja finansowa to pierwszy i zasadniczy krok do przemyślanych
i bezpiecznych decyzji finansowych. Dlatego podejmujemy konkretne działania, aby przybliżać – nie tylko dorosłym, ale także dzieciom i młodzieży – wiedzę o pieniądzu, oszczędzaniu i planowaniu wydatków, pomagamy zrozumieć zasady działania produktów i usług bankowych –
twierdzi Małgorzata Witkowska, kierownik Zespołu Trade Marketingu
i Innowacji w BNP Paribas Banku Polska.

Równolegle z warsztatami dla szkół ruszyła akcja dla seniorów.
Cykl webinariów został pomyślany jako praktyczne narzędzie zwiększenia
ich kompetencji cyfrowych, w celu ułatwienia korzystania z bankowości bez konieczności wychodzenia z domu. Materiały edukacyjne z udziałem influencerów Jana Adamskiego i Andrzeja Tucholskiego zostały przygotowane we współpracy z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej.

Mam pełne przekonanie, że nigdy nie jest za późno na to, by zdobywać
nowe, przydatne umiejętności. Projektowaliśmy nasz system bankowości
internetowej w taki sposób, by był prosty i intuicyjny w obsłudze
dla każdego, także dla osób słabiej obeznanych z technologiami. Webinaria
miały za zadanie to pokazać, przybliżyć ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK