Najnowsze wyniki finansowe Klarny potwierdzają skuteczność jej modelu biznesowego

Najnowsze wyniki finansowe Klarny potwierdzają skuteczność jej modelu biznesowego
Fot. Klarna
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jestem bardzo dumny, że udało nam się wyjść na plus, z rentownym miesiącem w drugim kwartale 2023 roku - osiągnęliśmy to szybciej, niż zakładaliśmy. Dzisiejsze wyniki zdecydowanie obalają błędne przekonania dotyczące modelu biznesowego Klarny,dowodząc, że jest on niezwykle elastyczny i trwały, gdyż opiera się na wspieraniu klientów w podejmowaniu zdrowych decyzji finansowych” komentuje najnowsze wyniki finansowe spółki Sebastian Siemiątkowski, CEO Klarny.

Klarna, globalna sieć płatności i zakupów wspierana przez sztuczną inteligencję, opublikowała dziś (31 sierpnia ) raport finansowy za pierwszą połowę 2023 roku, obejmujący rentowny miesiąc w drugim kwartale, napisano w komunikacie firmy.

“Część osób twierdziła, że Klarna napotka trudności w związku z niesprzyjającym otoczeniem makroekonomicznym oraz wysokimi stopami procentowymi, ale jako osoba, która przeprowadziła firmę przez kryzys finansowy w 2008 roku wiedziałem, że nasz silny i odporny  model biznesowy pozwoli nam to przetrwać. Pomimo niestabilnego otoczenia, zrobiliśmy dokładnie to, co zamierzaliśmy” – powiedział Sebastian Siemiątkowski, CEO Klarny.

Lepiej niż rynek

Wyniki w zakresie strat kredytowych poprawiły się o 41 proc. rok do roku, dzięki czemu globalny wskaźnik niespłaconych zobowiązań wyniósł 0,39 proc. w pierwszej połowie roku. Udało się to osiągnąć przy jednoczesnym wzroście przychodów, gdzie GMV nadal przewyższa wyniki całego rynku e-commerce, rosnąc o 14 proc. rok do roku w drugim kwartale, podczas gdy globalnie e-commerce pozostał na niezmienionym poziomie 0 proc[1].

W czasie gdy Klarna rozpoczęła współpracę z nowymi partnerami m.in. Airbnb, Boden, Deichmann, Selfridges, Juventus, AC Milan, czy Uniqlo, przychody fintechu zwiększyły się o 17 proc. rok do roku, do 5,5 mld SEK w trzecim kwartale, zaś obroty sprzedawców detalicznych wzrosły o 23 proc. w tym samym okresie.


[1] Digital Commerce Growth, Salesforce Shopping Index  

Efekt AI

Drugi kwartał 2023 roku był trzecim z rzędu kwartałem z zyskiem brutto w Stanach Zjednoczonych, który jest jednym z największych rynków konsumenckich na świecie. Wpływ na te wyniki miało między innymi nowe partnerstwo Klarny z Airbnb, które rozszerzy się z USA na rynki europejskie w najbliższych tygodniach.

Nowe funkcje oparte o sztuczną inteligencję oraz uruchomiony obecnie na rynku USA, osobisty asystent zakupów Ask Klarna jest w stanie już teraz rekomendować użytkownikom 10 milionów pozycji z bazy.

Wykorzystywanie AI dla poprawy obsługi klienta sprawiło, że rozstrzyganie sporów handlowych stało się bardziej wydajne i pozwoliło zaoszczędzić ponad 60 000 godzin pracy rocznie. Usprawnienia oparte na sztucznej inteligencji przyczyniły się do znacznej poprawy wyników finansowych, a łączne koszty operacyjne, przed stratami kredytowymi, spadły o 24 proc. rok do roku – chwali się Klarna w swojej informacji.

Firma ma 150 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie, którzy wykonują 2 miliony transakcji dziennie.

Źródło: Klarna