Na marginesie FTBS – formuła sprawdziła się
Na poważniejsze analizy, wnioski i rekomendacje przyjdzie czas. Jednak już dzisiaj można stwierdzić, że zarówno organizatorzy – Centrum Prawa Bankowego i Informacji, patron merytoryczny i wspierający – Związek Banków Polskich, Zrzeszenia, partnerzy strategiczni z Krajową Izbą Rozliczeniową, Biurem Informacji Kredytowej i Fundacją Polska Bezgotówkowa oraz firmy technologiczne – podołali wyzwaniu.
Nie obyło się bez drobnych zacięć, nieuniknionych w sytuacji, gdy robi się coś po raz pierwszy, a technika im bardziej zaawansowana, tym bardziej skłonna płatać figle.
Czytaj także: Na technologii nie można oszczędzać, Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej
Summa summarum agenda merytoryczna, spójny przekaz, interaktywność, a nade wszystko czynny udział bankowców-spółdzielców złożyły się na sukces przedsięwzięcia.
Że dobór tematyki trafił w oczekiwania środowiska najlepiej świadczy fakt, że nie potwierdziły się obawy frekwencyjne, gdyż jak wskazują liczby bezwzględne, byliśmy liderem projektów realizowanych równolegle w porównywalnej formule, przy czym ryzyko polegające na zagęszczeniu tematów przy wydłużonym czasie prezentacji, gwarantującym dogłębną analizę każdego z zagadnień, opłaciło się – w każdym znaczeniu tego słowa.
Czytaj także: Epidemia, banki i bezpieczeństwo. Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej 2020
Podsumowując cykl, jeden z jego głównych architektów wiceprezes ZBP Włodzimierz Kiciński wskazał, że projekty realizowane wspólnotowo, standaryzowane i implementowane z poziomu zrzeszeń pozwalają uzyskać efekt skali, mitygować koszty – i jak w przypadku udziału sektora bankowości spółdzielczej w realizacji tarczy PFR – mobilizują wszelkie dostępne zasoby czyniąc niemożliwe możliwym.
Czytaj także: Jak banki spółdzielcze mogą zarobić na technologii?
Rozumienie technologii stanowi warunek konieczny jej optymalnego wykorzystania przy zachowaniu wymogów bezpieczeństwa w każdym z aspektów – od realizacji procesów core’owych, przez szeroko pojęty backoffice, po dostępność po stronie klienta.
Ciąg dalszy nastąpi.