MCI inwestuje w Profitroom

MCI inwestuje w Profitroom
Fot. stock.adobe.com/boyloso
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
MCI nabyło 65 proc. akcji Profitroom przy wycenie spółki 290 mln zł. Profitroom to największy regionalny dostawca rozwiązań systemów rezerwacji on-line dla hoteli oferujący oprogramowanie w modelu SaaS, poinformował Fundusz.

Profitroom od kilku lat systematycznie zwiększa swoją globalną sprzedaż. Spółka zatrudnia blisko 300 osób, działa w blisko 50 krajach i dostarcza swoje produkty do ponad 3 tys. hoteli. MCI chce wesprzeć Profitroom w osiągnięciu pozycji globalnego lidera w segmencie „hotel online booking engine”.

– Jesteśmy pod wrażeniem pozycji, którą Profitroom osiągnął w Polsce oraz uznania, jakie ich produkt zyskał na świecie. Spółka przez ostatnie 5 lat blisko 4-krotnie zwiększyła swoje przychody i odnotowała ponad kilkunastokrotny wzrost przychodów zagranicznych.

Widzimy bardzo duży potencjał w dalszym skalowaniu produktu w wybranych regionach zagranicznych – mówi Filip Berkowski, partner inwestycyjny w MCI.

Czytaj także: Maleje zadłużenie firm turystycznych

Wsparcie MCI dla globalnego rozwoju Profitroom

Profitroom oferuje kompleksowe rozwiązanie umożliwiające efektywną i zautomatyzowaną obsługę rezerwacji, zarządzanie kanałami sprzedaży, relacjami z klientem oraz obsługę płatności. Umożliwia to hotelom budowę niezależnego – od dużych platform bookingowych – kanału sprzedaży.

 – MCI posiada duże doświadczenie w rozwijaniu spółek B2B oferujących własne oprogramowanie, jak i we wspieraniu firm w ekspansji zagranicznej. W obecnym portfelu posiadamy takie podmioty B2B SaaS jak: IAI, lidera w obszarze rozwiązań e-commerce w Polsce, Focus Telecom, lidera w segmencie CPaaS, czy Webcon, lidera w segmencie low-code BPA w Polsce.

Teraz będziemy mogli wspierać również Profitroom w globalnym skalowaniu rozwoju – dodaje Tomasz Czechowicz, partner zarządzający MCI.

Czytaj także: Podczas zagranicznych wakacji 77% Polaków zapłaci smartfonem, smartwatchem lub kartą

Profitroom planuje wejście do większych sieci hotelowych

– Cieszymy się, że sprzedajemy nasz pakiet akcji w Profitroom funduszowi MCI. Wierzymy, że będzie to bardzo dobry partner na kolejne lata, który umożliwi dalsze globalne skalowanie spółki. Jesteśmy zadowoleni z procesu transakcyjnego: przebiegł on sprawnie i bez zaskoczeń.

Równocześnie chcemy podziękować całemu zespołowi Profitroom za ostatnie 4 lata wspólnej podróży i osiągnięte wyniki w tym okresie – mówi Jakub Dwernicki, prezes oraz założyciel Cyber_Folks.

– W czasie naszej przygody z Cyber_Folks udało nam się rozszerzyć działalność na szereg nowych regionów zagranicznych i obecnie zaczynamy być zauważani jako globalny gracz w branży Hotel-Tech.

Poza ekspansją rynkową wchodzimy również w nowe segmenty klientów coraz większych sieci hotelowych – mówi Marcin Dragan, prezes oraz założyciel Profitroom.

– Takie szybkie skalowanie Profitroom wymaga od nas nieustającej transformacji organizacji i pokonywania kolejnych barier. Szukaliśmy więc inwestora, który wesprze naszą ambicję dalszego wzrostu. O wyborze MCI zdecydowało doświadczenie funduszu z podobnymi, ale większymi od nas spółkami technologicznymi, które są na dalszych etapach rozwoju – dodaje Marcin Dragan.

Czytaj także: Paweł Borys partnerem zarządzającym funduszu MCI

***

Sprzedającym, czyli założycielom oraz spółce Cyber_Folks doradzał EY oraz kancelaria Dentons.

MCI przy transakcji doradzała kancelaria DJM, firmy Deloitte, Bain & Company oraz Vienna Capital Partners.

MCI Capital jest regionalnym funduszem Private Equity specjalizującym się w inwestycjach w obszarze technologicznym. Obecnie pod zarządzaniem posiada blisko 700 mln euro kapitału.

Do ostatnich inwestycji MCI należą zakupy większościowych udziałów w takich spółkach jak Focus Telecom i Webcon w roku 2023, czy eSky w 2022 roku.

Źródło: MCI Capital