mBank wyemitował drugi sezon kryminalnego serialu podcastowego o cyberbezpieczeństwie „Jazgot Historie”
29 października ‘24, na platformach podcastowych ukazał się finałowy odcinek drugiego sezonu „Jazgot Historie”.
Agencja Molecular Creative, współpracując z zespołami mBanku oraz Voice House’u przy, kolejno, koncepcji i realizacji, przyczyniła się do przekształcenia tematyki cyberbezpieczeństwa w formę angażującego kryminalnego słuchowiska.
Twórcy kampanii postawili na edukacyjny aspekt serialu, w którym każdy odcinek odkrywa przed słuchaczami nowe metody oszustw – od fałszywych inwestycji po wyłudzenia „na pracownika banku” czy „na policjanta”.
Czytaj także: mBank: posłuchaj „Jazgotu”, by uniknąć oszustwa
Edukacyjny podcast o cyberbezpieczeństwie
– Metody oszustów na tzw. fałszywą inwestycję, czy fałszywego policjanta opierają się w głównej mierze na manipulacji i socjotechnikach. Jak przedstawić to odbiorcy w przystępny i wciągający sposób?
Rozwiązaniem idealnym był podcast, który pozwolił na opowiedzenie interesujących, a zarazem pouczających historii – mówi Krzysztof Drozd, starszy specjalista ds. relacji z mediami w mBanku.
– Dzięki tej angażującej formie jak na kampanię edukacyjną, udało się dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a zarazem skutecznie zwiększyć świadomość na temat cyberbezpieczeństwa – dodaje
„Jazgot Historie” w podcastach mBanku
Każda z czterech historii, wokół których sezon został napisany, powstała w oparciu o scenariusz jednego z cenionych polskich autorów kryminałów – Katarzyny Puzyńskiej, Igora Brejdyganta, Łukasza Orbitowskiego oraz Marcela Woźniaka.
Sukces pierwszego sezonu słuchowiska i zarazem kampanii został dotychczas potwierdzony licznymi wyróżnieniami na konkursach Złote Spinacze, Innovation Awards, KTR, Golden Drum oraz Effie.
Drugi sezon będzie musiał jeszcze poczekać na nagrody, jednak już teraz plasuje się na szczycie list top polskich podcastów – zarówno na platformie Spotify jak i Apple Podcasts. Dostępny jest także do odsłuchania na YouTubie mBanku oraz w aplikacjach VoiceHouse i Empik Go.
Za kampanię obejmującą kina Helios, internet oraz media społecznościowe odpowiada agencja Molecular Creative, a w zespole kreatywnym znaleźli się Gosia Siennicka i Filip Kurkiewicz (copy), Sylwia Sobol oraz Natalia Gadomska (art direction), Miłosz Maciejewski i Mikołaj Grabowski (design) oraz Bartek Klimaszewski (dyrektor kreatywny). Voice House wsparł promocję w social mediach, Spotify i zorganizował wydarzenia specjalne, a za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny był Carat.