mBank wprowadza nową aplikację mobilną
Nowa aplikacja mBanku trafiła do sklepów Google Play i App Store 12 kwietnia br. i jest dostępna dla wszystkich klientów banku.
Robert Piotr Hibner, dyrektor Departamentu Kanałów Elektronicznych mBanku mówi o analizie opinii blisko 100 tys. osób i ocenach ze sklepów z aplikacjami czy komentarzach użytkowników w sieci.
Jak wyglądać ma to w praktyce? – Dobrym przykładem jest praca nad ekranem startowym aplikacji. Dotąd oferowaliśmy możliwość przeglądu podstawowych informacji bez konieczności logowania. Okazało się, że 90 proc. użytkowników po uruchomieniu aplikacji woli od razu zalogować się do banku. Stąd zmiana. Na ekranie początkowym pozostawiliśmy wyłącznie kluczowe informacje i funkcje – takie jak saldo konta i karty kredytowej, a także możliwość wygenerowania kodu BLIK. Resztę można uzyskać po zalogowaniu – teraz jeszcze prostszym przy użyciu odcisku palca w telefonach z systemem Android – wyjaśnia Hibner. Do tej pory możliwość autoryzacji z wykorzystaniem czytnika linii papilarnych dostępna była tylko na urządzeniach Apple z systemem iOS.
mBank przekonuje, że jedną z kluczowych funkcji w nowej aplikacji mBanku są płatności mobilne Android Pay, które po raz pierwszy w Europie oferowane są w zupełnie nowym modelu, w którym dodanie karty do Android Pay odbywa się wprost z aplikacji banku. – Aby płacić zbliżeniowo telefonem, wystarczy z listy kart widocznych w aplikacji wybrać tę, którą chcemy płacić przy użyciu smartfona i w kilku prostych krokach dodać ją do płatności Android Pay. Oznacza to, że po raz pierwszy nie trzeba już pobierać osobnej aplikacji Android Pay. Dzięki temu cała operacja aktywacji karty mobilnej w smartfonie jest szybsza i bardziej intuicyjna. Na początek usługa dostępna jest dla posiadaczy kart debetowych i kredytowych z logo MasterCard – podano w komunikacie.
Pali Bath, Global Head of Payments Products w Google twierdzi, że korzystanie z Androida Pay jest znacznie szybsze od przeszukiwania portfela by znaleźć plastikową kartę. Klienci mogą płacić nim w ponad 400 tys. punktów sprzedaży w Polsce oraz w kolejnych aplikacjach mobilnych.
mBank jest największym bankiem mobilnym w Polsce. Na koniec 2016 r. miał najwięcej aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej (854 tys.).
Leszek Sadkowski