Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG

mBank realizuje cele ESG: miliard złotych na OZE, mniej plastiku i emisji CO2, edukacja, wsparcie młodych artystów

02.04.2022 14:23 mb | aleBank.pl
mBank realizuje cele ESG: miliard złotych na OZE, mniej plastiku i emisji CO2, edukacja, wsparcie młodych artystów
Źródło: mBank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy mBanku zatwierdziło 31 marca Sprawozdanie Zarządu mBanku za 2021 rok, poinformował w komunikacie prasowym Bank.

Kluczowym elementem Sprawozdania jest podsumowanie działań z zakresu ESG, które są filarem strategii mBanku.

Sprawozdanie Zarządu, wraz z częścią dotyczącą zrównoważonego rozwoju, jest dostępne na stronie: https://www.mbank.pl/relacje-inwestorskie/wyniki/.

Czytaj także: Investors Dialogue on Energy – nowe unijne forum o zrównoważonym finansowaniu

Ochrona środowiska i klimatu

mBank dba o środowisko naturalne i przyczynia się do powstrzymania katastrofy klimatycznej. W 2021 roku:

– udzielił finansowania na duże instalacje OZE o wartości 1 mld zł, dzięki czemu emisje CO2 zmniejszą się o 2,58 mln ton;

– Bank o 40 proc. w porównaniu do 2020 roku zmniejszył własne emisje CO2;

– wydał niemal 100 tys. całkowicie cyfrowych kart płatniczych, dzięki czemu oszczędzono 500 kg plastiku;

–  29 proc. inwestycji klientów bankowości prywatnej mBanku zostało ulokowanych w strategiach zgodnych z ESG;

– Bank pozyskał 500 mln euro dzięki pionierskiej emisji zielonych obligacji.

Źródło: mBank

Czytaj także: EBI i PFR, zielone porozumienie strategiczne na pięć lat

Inne artykuły od mBank:

  • UNIQA i Grupa mBanku przedłużają partnerstwo strategiczne
  • S&P, Moody’s i Fitch podwyższyły oceny mBanku
  • Już 25 tysięcy kredytobiorców frankowych wybrało ugody z mBankiem

Edukacja i pomoc

mBank angażuje się również kwestie społeczne, m.in. dotyczące edukacji w zakresie matematyki, cyberbezpieczeństwa i ecommerce, a także wspiera młodych artystów W ubiegłym roku Bank:

– przeznaczył 2,35 mln zł na projekty edukacji matematycznej prowadzone przez mFundację;

– wspólnie z klientami wpłacił ok. 10 proc. z ponad 224 mln zł zebranych przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy;

– zorganizował kampanię edukacyjną dotycząca cyberbezpieczeństwo, która trafiła do 11,6 mln osób;

– prowadził akcję Cyfrowe Rewolucje, zachęcającą firmy do rozwoju w e-commerce – strona projektu, gdzie publikowane są poradniki i przydatne materiały, miała 80 mln odsłon;

– Bank kupił kilkadziesiąt obrazów młodych artystów w ramach projektu „m jak malarstwo”. Dzieła zostały zaprezentowane na wystawie „m jak młodość” w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie.

Źródło: mBank

Czytaj także: Forum Bankowe 2022: Jak sfinansować transformację energetyczną?

Źródło: mBank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Cyberbezpieczeństwo / CyberprzestępczośćEdukacja ekonomicznaESG / Environmental, Social and corporate GovernancemBankOchrona środowiskaOdnawialne źródła energii / OZEsztukaWalne ZgromadzenieWielka Orkiestra Świątecznej Pomocy / WOŚPZielone obligacjeZmiany klimatyczne
Autor mb | aleBank.pl

Zobacz także

23. Spotkanie Grupy organów ochrony danych Europy Środkowo-Wschodniej, które odbyło się w Krakowie i Lusławicach w dniach 12–13 czerwca 2025 r.,
Co przyniosło spotkanie Grupy organów ochrony danych Europy Środkowo-Wschodniej?
Agnieszka Wachnicka | Źródło: Bank.pl
Czy w przyszłym roku polskie banki spełnią wymogi dyrektywy Women on Boards?
Finanse Jutra 2025: różnorodność to nie cel sam w sobie, a punkt wyjścia
Inkluzywność i różnorodność staje się praktyką biznesową polskich banków
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}