mBank przełącza się na Skype dla firm
11,5 tysiąca zrealizowanych wideokonferencji i 7 milionów wysłanych wiadomości w ciągu 4 miesięcy. mBank przełącza się na Skype dla firm.
mBank, trzeci największy bank w Polsce, wprowadził nowy standard komunikacji korporacyjnej, oparty na rozwiązaniu Microsoft Skype dla firm. Wdrożenie systemu objęło ponad 6 tys. pracowników banku, nie tylko usprawniając komunikację wewnętrzną w rozproszonej strukturze, ale przede wszystkim zwiększając mobilność pracowników. Rozwiązanie stało się jednym z najczęściej wykorzystywanych kanałów komunikacji. Codziennie z komunikatora korzysta 4,5 tysiąca użytkowników, którzy w cztery miesiące zrealizowali łącznie 11,5 tysiąca wideokonferencji i przesłali 7 milionów wiadomości.
Stale rosnące wymagania klientów i rynku sprawiają, że pracownicy różnych departamentów i oddziałów muszą się sprawnie komunikować. Wraz z rozwojem mBanku, dotychczasowe metody komunikacji wewnętrznej pochłaniały coraz więcej czasu i kosztów. Niezbędne okazało się więc wprowadzenie nowego rozwiązania: wygodnego i nowoczesnego narzędzia, które nie tylko usprawni pracę, ale także przyniesie redukcję kosztów oraz – w dłuższej perspektywie – wzrost efektywności poprzez oszczędność czasu, poprawę jakości i warunków pracy.
Workplace 2.0
Wdrożenie rozwiązania Skype to część szerszego projektu – Workplace 2.0 czyli szeregu działań ułatwiających pracownikom codzienne funkcjonowanie w złożonej organizacji. W ramach programu stosowane dotychczas komunikatory zostały zastąpione przez nowoczesne środowisko do komunikacji – Skype dla firm. Dzięki rozwiązaniu firmy Microsoft, każdy pracownik może nie tylko błyskawicznie porozumiewać się z innymi, ale także sprawdzić, czy osoba pracująca w dowolnej innej lokalizacji banku jest aktualnie dostępna, odeszła od komputera, czy może uczestniczy w spotkaniu. Skype jest bowiem zintegrowany z pocztą Outlook, z której korzystają pracownicy mBanku, a informacje z kalendarza automatycznie pobierane są do komunikatora. Ale to nie wszystkie jego zalety. Platforma umożliwia też zorganizowanie wirtualnego spotkania, na które można zaprosić do 250 użytkowników. Co więcej, w trakcie rozmowy mogą oni nie tylko wyświetlać prezentacje, współdzielić pulpit komputera i znajdujące się na nim dokumenty, ale również zaznaczać na nich istotne rzeczy lub tworzyć wykresy, które w czasie rzeczywistym pojawiają się na ekranach wszystkich uczestników. Dzięki możliwości nagrania spotkania osoby, które nie mogły wziąć w nim udziału, otrzymają dostęp do wszystkich prezentowanych treści. Dodatkowo komunikator wyposażony jest w funkcję automatycznego zapisu rozmów, dzięki czemu pracownicy mogą wrócić do nich w każdej chwili.
„Przy tak licznej i złożonej strukturze organizacji, wprowadzenie prostego i przyjaznego użytkownikom narzędzia było nie lada wyzwaniem. Na wszystkie te potrzeby odpowiada platforma komunikacyjna Microsoft Skype dla firm. Dzięki niemu, do kontaktowania się wewnątrz organizacji nie jest już niezbędny telefon, a nowoczesny czat coraz częściej wypiera maile, zwłaszcza przy krótkich wiadomościach. Ułatwia to codzienną pracę i pozwala zaoszczędzić bardzo cenny dla każdego zasób – czas.” – mówi Jarosław Mastalerz, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki.
Sprawna komunikacja w rozproszonej strukturze
Łącznie wdrożenie systemu objęło 6 tysięcy pracowników w Polsce, Czechach i na Słowacji. Wszyscy oni zostali wyposażeni w odpowiedni sprzęt – kamerki i słuchawki z mikrofonem, który od pierwszego uruchomienia komunikatora umożliwił pełne wykorzystanie jego funkcji.
Statystyki adaptacji pokazują wyraźnie, że już w kilka miesięcy po wdrożeniu, rozwiązanie stało się jednym z najczęściej wykorzystywanych kanałów komunikacji w mBanku. 4,5 tysiąca unikalnych użytkowników korzysta codziennie z nowego komunikatora. Przez cztery miesiące zrealizowano łącznie 11,5 tysiąca wideokonferencji i przesyłano 7 milionów wiadomości. Pracownicy mBanku zorganizowali już także 14,5 tysiąca wirtualnych spotkań.
„Korzyści z wprowadzenia nowego rozwiązania pojawiły się od razu: usprawniliśmy komunikację i zyskaliśmy maksymalną mobilność pracowników, jednocześnie oszczędzając ich czas. W dłuższej perspektywie ważne są też względy finansowe. Znacząco ograniczyliśmy koszty podróży służbowych i połączeń komórkowych”. – dodaje Jarosław Mastalerz.
Dodatkowe informacje dotyczące wprowadzenia technologii Skype dla firm w mBanku dostępne są pod adresem: https://customers.microsoft.com/Pages/CustomerStory.aspx?recid=23666
Źródło: Microsoft