mBank: klienci dawnego MultiBanku w tym roku otrzymają dostęp do nowej platformy

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Wystartowała kampania informacyjna pod hasłem „Dobrze zaprojektowany bank”, dzięki której klienci dawnego MultiBanku oraz private bankingu poznają nowy serwis bankowości elektronicznej i mobilnej. Wkrótce zastąpi on wcześniejsze narzędzia.

Od listopada 2013 roku wszystkie produkty i usługi oferowane kiedyś pod markami MultiBank, Private Banking i Wealth Management oraz BRE Bank świadczone są pod znakiem mBanku. Konsekwencją ujednolicenia marki jest udostępnienie nowej platformy bankowości elektronicznej i mobilnej, z której korzysta dzisiaj większość użytkowników mBanku. Zmiana nastąpi do końca 2015 roku. Wtedy dostęp do nowego serwisu otrzymają klienci dawnego MultiBanku oraz bankowości prywatnej.

Nowy serwis różni się istotnie od tego, który udostępniono 14 lat temu. Kiedy budowaliśmy nasze pierwsze rozwiązanie, możliwości, jakie obecnie daje bankowość elektroniczna, nie były znane. Na bankowość on-line patrzyliśmy wówczas przez pryzmat komputera stacjonarnego, nie smartfonu czy tabletu. Obecna platforma powstała zgodnie z najnowszymi standardami projektowania i wykorzystuje najlepsze rozwiązania informatyczne. Jestem przekonany, że udostępnienie klientom nowego serwisu, a wraz z nim wielu nowych możliwości, ułatwi im obsługę w mBanku – wyjaśnia Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.

Nowy serwis oferuje bowiem ponad 200 nowych funkcji i usprawnień, m.in. mądrą wyszukiwarkę, pozwalającą na znalezienie dowolnej transakcji już po wpisaniu trzech pierwszych liter czy dostęp do unikatowego w skali Europy programu rabatowego mOkazje, gwarantującego klientom pełną wygodę korzystania z promocji, bez konieczności przypominania o rabacie w sklepie i posiadania specjalnych kart lojalnościowych.

Wraz z dostępem do systemu klienci zyskają także możliwość korzystania z usługi Ekspert online, pozwalającej na kontakt z konsultantem mBanku przez 24 godziny na dobę za pośrednictwem połączenia wideo lub audio. Nowa będzie również aplikacja mobilna na smartfony, a posiadacze rachunku Aquarius otrzymają bezpłatnie usługę concierge.

Przed zmianą

Do nowego serwisu przeniesione zostaną wszystkie posiadane przez klientów produkty i usługi wraz z obecnymi numerami rachunków. Proces nie powoduje konieczności zmiany w dokumentach. Przeniesienie nastąpi podczas wskazanego przez bank weekendu, o czym użytkownicy zostaną poinformowani z kilkutygodniowym wyprzedzeniem e-mailowo, poprzez komunikat w obecnym serwisie transakcyjnym oraz SMS.

Proces przeniesienia klientów dawnego MultiBanku polega na wymianie danych pomiędzy osobnymi systemami komputerowymi, co wiąże się z ich wyłączeniem na pewien czas. Aby było to jak najmniej uciążliwe dla użytkowników, bank podjął decyzję o dokonaniu zmiany jednorazowo, a nie przenoszeniu klientów etapami, co za każdym razem skutkowałoby chwilową niedostępnością serwisu.

Po zmianie

Do zalogowania się do nowego systemu użytkownik będzie korzystał z dotychczasowego identyfikatora (numeru klienta) i hasła, a w przypadku klientów posiadających rachunek w dawnym MultiBanku oraz mBanku – używał dwóch identyfikatorów i haseł. Analogicznie przebiegać będzie proces weryfikacji klienta poprzez infolinię – użytkownik poda identyfikator przypisany do konkretnego profilu, dawnego MultiBanku lub mBanku. Wyjątek stanowi niewielka liczba klientów dawnego MultiBanku, których numery są takie same jak klientów mBanku. Taka sytuacja wynika z faktu, że dotychczas użytkownicy obsługiwani byli w dwóch oddzielnych systemach komputerowych. Osobom tym nadane zostaną nowe numery.

Udostępnienie nowego systemu oznacza zamknięcie serwisu transakcyjnego i informacyjnego, z którego korzystają dzisiaj dawni klienci MultiBanku i bankowości prywatnej. mBank rozpoczął właśnie intensywną kampanię na temat zmian. Klienci otrzymali list i e-maile w tej sprawie. Uruchomiona została także specjalna strona internetowa, dostępna pod adresem: www.mBank.pl/nowy-serwis, na której znajdują się szczegółowe informacje na temat procesu oraz wskazówki dotyczącego nowego serwisu. Od listopada 2014 roku klienci mogą również krok po kroku sprawdzić, jak dokonywać najważniejszych operacji w nowym serwisie, dzięki wersji demonstracyjnej systemu (nowedemo.mbank.pl/login).

Źródło: mBank