Mastercard przedstawia rozszerzony program wspierający firmy fintech
Od lat partnerami Mastercard jest wiele znanych innowacyjnych przedsiębiorstw, takich jak Monzo, N26, Starling, Revolut czy Transferwise. Niektórzy z nich są też beneficjentami inicjatyw Accelerate i Start Path. Aby wesprzeć jeszcze więcej firm, Mastercard uruchomi kolejną wersję programu Accelerate, nazwaną Accelerate 2.0.
W czerwcu b.r. wprowadzone zostaną trzy nowe rozwiązania, które rozszerzą i pogłębią zaangażowanie Mastercard we wspieraniu fintechów, w tym nowej generacji banków cyfrowych.
Więcej najnowszych wiadomości o Mastercard >>>
Nowa usługa Mastercard Global Reach
Zarówno branży fintech, jak i markom o ugruntowanej pozycji, zależy na zwiększaniu obecności na międzynarodowym rynku płatności. Dlatego inicjatywa Accelerate 2.0 obejmuje nową usługę Mastercard Global Reach, która umożliwi przedsiębiorstwom rozszerzenie działalności w zakresie wydawania kart płatniczych na nowe regiony na całym świecie. Kolejną nowością jest rozwiązanie Mastercard Premium Products. Od teraz firmy z branży fintech będą mogły używać brandingu premium Mastercard (logotypu w kolorze srebrnym), jeśli tylko zapewnią użytkownikom swoich produktów odpowiednie usługi. Wreszcie, Mastercard uprościł i ustandaryzował wymogi produktowe tak, że są one takie same dla wszystkich typów kart – niezależnie od linii produktowej (karty przedpłacone, debetowe i kredytowe) czy segmentu klienta (indywidualny, biznesowy). Wymogi te obowiązują teraz we wszystkich 31 państwach należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
„Liczba transakcji z udziałem pięciu naszych największych klientów z branży fintech wzrosła w ciągu zaledwie roku ponad dziesięciokrotnie i osiągnęła w 2018 r. prawie 400 mln. Nasza oferta inicjatyw i narzędzi, takich jak Accelerate 2.0, zapewnia profesjonalne środki, nieustanny rozwój i przekonujące rezultaty. Dzięki niej możemy bez trudu oferować wszystkim firmom z branży fintech, w tym również gigantom cyfrowym, indywidualne, niestandardowe rozwiązania od produktu, aż po realizację” – mówi Jason Lane, wiceprezes firmy Mastercard ds. rozwoju rynku europejskiego.
Wspólne ambicje i entuzjastyczne podejście do innowacji, efektywności i wzrostu oraz kwestionowanie zastanego porządku sprawiają, że globalne zaangażowanie i inwestycje Mastercard w różne programy i we współpracę z klientami z branży fintech przyniosły przedsiębiorstwom w Europie korzyści przekraczające w ostatnich 18 miesiącach 90 mln USD.
„Współpracujemy z Mastercard od ponad trzech lat. Nieprzerwanie powiększamy naszą bazę klientów i musimy mieć pewność, że nasi partnerzy są elastyczni i potrafią dostosowywać się do potrzeb dynamicznego przedsiębiorstwa cyfrowego. Mastercard spełnia nasze oczekiwania w tym zakresie. Wierzymy w potencjał partnerskiej współpracy, udowadniając to przez nieustanny rozwój, dostosowywanie się i tworzenie innowacji z myślą o osiągnięciu naszych celów biznesowych” – mówi Anne Boden, dyrektor generalny firmy Starling.
Inicjatywa Accelerate 2.0 i oferowane w jej ramach nowości, olbrzymi sukces programu Start Path i rozwój usług na platformach Engage i API Developer Zone z myślą o zaspokojeniu potrzeb innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie firm sprawiają, że Mastercard dysponuje teraz pełną gamą inicjatyw, które mogą wspierać nowatorskie przedsiębiorstwa z branży usług finansowych od startupu po ekspansję globalną.
Pakiet usług Mastercard stworzony w celu wspierania firm z branży fintech:
- Start Path Global — dla startupów, które chcą współpracować z Mastercard i jego klientami
Nagradzany, globalny program dla startupów, łączący zaawansowane startupy technologiczne z przedsiębiorstwami, produktami i globalnymi klientami Mastercard. Zespół programu Start Path co roku ocenia ok. 2000 startupów. Dotychczas współpracę nawiązano z ponad 200 firmami, w które zainwestowano łącznie 1,4 mld USD (5,33 mld PLN).
- Accelerate — dla firm z branży fintech – aktualnych lub przyszłych klientów Mastercard
Inicjatywa ta umożliwia klientom z branży fintech szybkie wprowadzanie nowych produktów na rynek i globalną ekspansję w ramach szybkiego, prostego i bezproblemowego procesu.
- Engage — dla firm z branży fintech, które chcą szybciej rozwijać swoją współpracę z klientami Mastercard
Program ten pomaga klientom Mastercard, w tym bankom i detalistom, w znalezieniu najlepszego, wykwalifikowanego partnera technologicznego do wdrożenia i/lub obsługi ich nowych usług, co pozwala im skrócić czas wprowadzania nowych produktów na rynek i zwiększa jakość implementacji. W ramach programu Engage zarejestrowano już 150 zaufanych partnerów z branży fintech.
- API Developer Zone — dla programistów, którzy chcą mieć dostęp do dużej gamy produktów i usług Mastercard i jego partnerów
Mastercard jako jedna z pierwszych firm świadczących usługi finansowe udostępniła w 2011 r. swoje interfejsy API. Oferowana przez nią platforma API Developer Zone to pojedynczy punkt dostępu pozwalający partnerom bez trudu uzyskiwać dostęp do zróżnicowanych interfejsów API z kategorii płatności, danych, budowania lojalności i bezpieczeństwa.
- Usługi Mastercard Processor Transaction Services — dla firm z branży fintech, które potrzebują narzędzi płatniczych w skali globalnej
Mastercard wspiera już czołowe firmy z branży fintech, takie jak N26. W 2018 r. w samej tylko Europie firma nawiązała współpracę z kolejnymi sześcioma firmami z tego sektora. Trwają też liczne rozmowy z innymi przedsiębiorstwami, które chcą korzystać z tej technologii.