Mastercard: polskie firmy będą testować pakiet Open Banking Solutions

Mastercard: polskie firmy będą testować pakiet Open Banking Solutions
Pakiet Open Banking Solutions Źródło: Mastercard
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Mastercard zaprezentował nowy pakiet rozwiązań Open Banking Solutions, obejmujący kompleksowe rozwiązania tworzące infrastrukturę otwartej bankowości, podała spółka. Będzie ona zwiększała bezpieczeństwo, szybkość, stabilność działania oraz kosztową efektywność dla banków oraz tzw. stron trzecich (TPP). Usługi początkowo będą testowane na dwóch rynkach, w Polsce i Wielkiej Brytanii. Wśród firm, które podpisały listy intencyjne w celu aktywowania Open Banking Solutions, są Alior Bank, DiPocket, Kikapay, Streeva oraz Tribe Payments.

#Mastercard zaprezentował nowy pakiet rozwiązań #OpenBankingSolutions, obejmujący kompleksowe rozwiązania tworzące infrastrukturę otwartej bankowości @MastercardPL

„W skład pakietu wchodzą cztery rozwiązania zaprojektowane z myślą o wsparciu banków oraz TPP w kształtowaniu ich przyszłości w ramach otwartej bankowości:

Open Banking Connect – hub łącznościowy, umożliwiający zunifikowany dostęp do API wystawionych przez banki w oparciu o PSD2 dostawcom zewnętrznym, gwarantujący skalowalność, elastyczność i szybkość wprowadzania nowych produktów na rynek.

Open Banking Protect – silnik analityczny, weryfikujący status licencji TPP, certyfikatów EIDAS oraz nadający score, odzwierciadlający potencjalne ryzyko nadużyć.

Open Banking Resolve – platforma do komunikacji między bankami a TPP, ułatwiająca rozstrzyganie sporów.

Open Banking Consulting Services – profesjonalne doradztwo i praktyczne wsparcie pomagające instytucjom finansowym definiować i realizować ich strategię otwartej bankowości” – czytamy w komunikacie.

Edukacja konsumentów będzie miała kluczowe znaczenie

Edukacja konsumentów w zakresie potencjalnych korzyści płynących z otwartej bankowości będzie miała kluczowe znaczenie dla wdrożenia tej koncepcji na dużą skalę. Banki powinny się zastanowić, w jaki sposób pomóc swoim klientom w odkrywaniu i uzyskiwaniu dostępu do rozwiązań, które zostały zweryfikowane jako bezpieczne i niezawodne, a zarazem bezproblemowo wzbogacają ogólne doświadczenia klienta. Zarówno firmy z branży fintech, jak i tradycyjne instytucje finansowe muszą zadbać o to zaufanie poprzez szereg reguł i mechanizmów, które zostaną wspólnie uzgodnione i objęte nadzorem, wskazano także.

Kluczowy rok dla otwartej bankowości

„Bieżący rok wydaje się dla otwartej bankowości rokiem kluczowym, a oferowane przez Mastercard rozwiązania Open Banking Solutions już teraz wspierają instytucje finansowe i TPP w wykorzystywaniu szans i stawianiu czoła wyzwaniom płynącym z nowej 'gospodarki API’. W Wielkiej Brytanii otwarta bankowość zaczęła w ostatnich miesiącach dynamicznie się rozwijać, dzięki pojawianiu się coraz liczniejszych TPP, w tym innowacyjnych firm z branży fintech, oraz poprawie działania interfejsów API banków. Aktualne dane instytucji OBIE z marca 2019 r. wskazują na prawie 30-proc. wzrost korzystania z usług otwartej bankowości względem poprzedniego miesiąca. Ten znaczny wzrost i koncentracja na otwartej bankowości powinny uwidocznić się również w Europie, gdy we wrześniu 2019 r., gdy zacznie w pełni obowiązywać dyrektywa PSD2” – czytamy dalej.

„Instytucje finansowe i TPP w całej Europie i nie tylko zastanawiają się, jak wykorzystać otwartą bankowość do rozwoju swojej działalności przy jednoczesnym zapewnieniu klientom lepszej obsługi. Bez wątpienia potrzebują przy tym zaufanych partnerów o międzynarodowym zasięgu, wyspecjalizowanych w dziedzinie bezpieczeństwa i technologii płatniczych. Rozwiązania Mastercard Open Banking Solutions udostępnią branży porady ekspertów i najnowocześniejsze wsparcie technologiczne. Wyeliminują też istniejące luki, a zarazem zapewnią spokój ducha użytkownikom, co z kolei będzie sprzyjać rozpowszechnianiu otwartej bankowości” – podsumował wiceprezes ds. otwartej bankowości w Mastercard Jim Wadsworth, cytowany w komunikacie.

Mastercard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Spółka obsługuje najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach.

Źródło: ISBnews