Mastercard: banki i fintechy mogą łatwiej oferować w pełni cyfrowe karty płatnicze

Mastercard: banki i fintechy mogą łatwiej oferować w pełni cyfrowe karty płatnicze
Fot. Mastercard
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Mastercard poinformował o rozszerzeniu platformy Engage o sieć wykwalifikowanych partnerów technologicznych, którzy są w stanie wspierać wydawców kart w szybkim wdrożeniu rozwiązań Digital First. Dzięki temu banki i fintechy mogą zapewnić swoim klientom w pełni cyfrową obsługę płatności, tj. oferować im wirtualne karty płatnicze, korzystanie z nich oraz zarządzanie nimi bez konieczności posiadania fizycznej karty w jej tradycyjnej, plastikowej formie.

Platforma Engage obejmuje sieć partnerów technologicznych, którzy m.in. dostarczają różne komponenty i możliwości integracji rozwiązań Digital First. Jedną z firm należących do tej sieci jest Verestro – jedna z zaledwie dwóch firm na świecie, które są w pełni gotowości dostarczyć klientowi kompleksowo rozwiązania Digital First w modelu end-to-end. Ten pochodzący z Polski fintech świadczy swoje usługi już na czterech kontynentach, specjalizując się w rozwijaniu, integracji i zarządzaniu API dla banków i partnerów fintech, np.: płatności NFC, HCE, QR i person-to-person, rozwiązań lojalnościowych, czy kart wirtualnych i zarządzania kartami i wydatkami. W 2020 r. Mastercard zdecydował się na inwestycję bezpośrednią w Verestro, aby dodatkowo przyspieszyć międzynarodowy rozwój firmy.

Czytaj także: Będą zmiany w płatności kartą: Mastercard doda logo sklepu w historii transakcji >>>

„Oferowanie niezawodnych, cyfrowych rozwiązań płatniczych jest możliwe dzięki wykorzystaniu kompleksowych platform API. Jako partner Mastercard Engage pomagamy bankom i fintechom w szybkim i łatwym wprowadzeniu oferty wirtualnych kart płatniczych wraz z towarzyszącymi im cyfrowymi usługami” — powiedział Krzysztof Drzyzga, dyrektor generalny Verestro.

Szybsze wdrożenia dzięki sprawdzonym partnerom

Do sieci partnerów Mastercard Engage, oprócz Verestro, należą też takie firmy jak Signzy (obsługująca cyfrowy onboarding i błyskawiczne usługi eKYC), Provenir (umożliwiająca podejmowanie decyzji dotyczących ryzyka w czasie rzeczywistym), dostawcy platform przetwarzających płatności tacy jak Galileo, i2c Marqeta, a także Thales, który zapewnia kompleksowe wsparcie wdrożeń rozwiązań Digital First.

Poszerzamy platformę Mastercard Engage w kluczowym momencie, ponieważ dziś wiele banków i fintechów chce sprostać zapotrzebowaniu ich klientów na cyfrowe usługi finansowe, ale we własnym zakresie nie są w stanie tego zrobić odpowiednio szybko.

„Dlatego budujemy sieć wykwalifikowanych partnerów, którzy mogą im pomóc we wprowadzaniu w pełni cyfrowych usług opartych o wirtualne karty płatnicze” — powiedział Andrea Scerch, prezes Mastercard ds. produktów konsumenckich dla wydawców kart.

Cyfrowość przede wszystkim

Digital First to program Mastercard, który został stworzony, aby pomagać wydawcom w oferowaniu wirtualnych kart płatniczych. Funkcjonują one wyłącznie w cyfrowej formie, a dzięki wykorzystaniu technologii tokenizacji Mastercard można je zapisywać w smartfonach lub smartwatch, bądź w cyfrowych portfelach. Wirtualna karta ma wiele zalet, np. możliwość natychmiastowego korzystania z niej, bez konieczności czekania na dostarczenie plastikowego odpowiednika, a także łatwy dostęp do danych karty czy opcji zarządzania nią z poziomu serwisu transakcyjnego online lub aplikacji mobilnej. Wirtualne karty pozwalają też ograniczyć zużycie plastiku, co chroni środowisko naturalne dzięki mniejszym emisjom gazów cieplarnianych i mniejszej ilości odpadów.

Przykładem wydawcy, który oferuje swoim klientom wirtualne karty Mastercard, jest Twisto. Ten działający na polskim rynku fintech był pierwszym w Europie Środkowej, który uzyskał od Mastercard certyfikat Digital First. Twisto zobowiązało się także, że do końca 2024 r. całkiem wycofa się z oferowania plastikowych kart płatniczych.

Mastercard od lat współpracuje z partnerami technologicznymi, wspólnie z nimi kształtując rynek płatności. Ewolucja platformy Engage jest potwierdzeniem zaangażowania Mastercard w pomaganie wydawcom we wdrażaniu rozwiązań Digital First. Odpowiada to na oczekiwania konsumentów – jak wynika z badania (Mastercard COVID Consumer Impact Tracker), 56% z nich jest przekonanych, że korzystanie z kart wirtualnych, zamiast fizycznych jest trendem, który pozostanie z nami na stałe, także po ustaniu pandemii. Więcej informacji można znaleźć na stronie Mastercard Engage.

Źródło: MasterCard