Maspex kupuje czeską Becherovkę
Grupa Maspex – właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek oraz wiodących brandów wódki takich jak: Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols – podpisała umowę z Pernod Ricard na zakup marki Becherovka oraz zakładu produkcyjnego wraz z magazynem w Karlovych Varach w Czechach.
Becherovka powstaje w oparciu o sekretną recepturę przekazywaną z pokolenia na pokolenie.
Czytaj także: Żubrówka z Grupy Maspex trzecią najlepiej sprzedającą się wódką na świecie
Premiumizacja – nowy trend na rynku
– Becherovka umocni naszą pozycję w Czechach i na Słowacji. Obecnie to numer 2. w segmencie likierów ziołowych w Czechach. To, co dla nas bardzo ważne – jest to marka z tradycjami, produkowana nieprzerwanie od 1807 roku.
Ma też duży potencjał – doskonale wpisuje się w rynkowe trendy m.in. zmiany profilu konsumpcji w kierunku napojów o niższej zawartości alkoholu, eksperymentowania ze smakami oraz premiumizacji – wybierania przez konsumentów produktów wysokiej jakości – podkreśla Krzysztof Pawiński, współwłaściciel i CEO Grupy Maspex.
Czytaj także: Rosną zaległości browarów, bo Polacy odwracają się od piwa?
Maspex Czech i Slovakia
Oddziały Grupy Maspex zostały założone w 1998 roku. Działalność obejmuje produkcję i sprzedaż soków, nektarów, napojów owocowych, lemoniad i napojów energetyzujących. Na terenie Czech spółka posiada zakład produkcyjny w miejscowości Veselí nad Lužnicí.
Główne marki na rynku czeskim i słowackim to: Relax, Tiger, Dr Witt, Marka Original, River, Caprio oraz Kubik. Od 2020 roku spółka została też wyłącznym dystrybutorem herbat mrożonych Nestea. W 2022 r. nastąpiło rozszerzenie portfolio o marki alkoholowe pod brandem Żubrówka.
Maspex jest liderem w kategorii soków, nektarów, napojów z markami Relax, Caprio i zajmuje też drugą pozycję na rynku produktów napojowych dla dzieci z brandem Kubik. W Czechach jest liderem napojów energetyzujących z brandem Tiger, a na Słowacji zajmuje trzecie miejsce w tym segmencie.
– Transakcja przyniesie też korzyści dla partnerów handlowych, którzy zyskają dostęp do bogatszej oferty, obejmującej renomowane marki alkoholowe, takie jak Becherovka i Żubrówka oraz bezalkoholowe w tym: Relax, Tiger, czy River Tonic.
Poszerzenie asortymentu zwiększy ich atrakcyjność na rynku, generując jednocześnie dodatkowe korzyści wynikające z synergii tych produktów – komentuje Wiola Czaja, dyrektor generalny Business Unit Czechy i Słowacja.
Becherovka nie jest tylko czeskim skarbem, lecz także must-have w każdym sklepie i lokalu gastronomicznym. Dzięki nowym markom i produktom dostępnym po akwizycji, Maspex może zaoferować bardziej zróżnicowaną ofertę dostosowaną do potrzeb gastronomicznych, co zwiększy jej atrakcyjność wśród restauracji, barów, czy lokali gastronomicznych.