Liczba transakcji BLIK wzrosła do 33 mln w 2017 roku

Liczba transakcji BLIK wzrosła do 33 mln w 2017 roku
Fot. Pixabay.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
- Liczba transakcji zrealizowanych za pomocą BLIK-a wyniosła 12 mln sztuk w IV kw. 2017 roku, a w całym ubiegłym roku liczba transakcji wyniosła 33 mln, co oznacza wzrost o 270% r/r - poinformował Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK-a.

– Czwarty kwartał zwykle charakteryzuje się dużą dynamiką, w związku z okresem świątecznym oraz weekendem Black Friday. Tym razem ostatnie trzy miesiące roku okazały się dla BLIK-a naprawdę rekordowe. W porównaniu z ubiegłym rokiem, łącznie liczba transakcji w kwartale wzrosła dwukrotnie, a w samym kanale internetowym prawie trzykrotnie. To również o połowę więcej niż w trzecim kwartale 2017 roku. W trzy dni weekendu Black Friday Polacy zapłacili BLIK-iem prawie pół miliona razy – powiedział Mazurkiewicz.

Najwięcej, bo aż 8,5 mln odnotowano płatności w internecie i jest to 71% wszystkich operacji BLIK-iem w IV kw. Przy wypłatach z bankomatów, które stanowią 20% wszystkich transakcji w ostatnim kwartale Polacy wypłacili w ten sposób gotówkę aż 2,4 mln razy. Z kolei płatności w terminalach było 550 tys. (5%), a natychmiastowych przelewów na telefon 540 tys. (4%).

33 mln transakcji BLIK-iem w 2017 r.

PSP podał, że w IV kw. Polacy wykonywali średnio 131 tys. transakcji BLIK-iem dziennie. Było to średnio 194,7 tys. płatności w internecie, 40,4 tys. transakcji w bankomatach, 8,3 tys. płatności w terminalach płatniczych i 11,3 tys. natychmiastowych przelewów na telefon. Dzienny rekord transakcji BLIK-iem wyniósł 238 tys.

Od początku 2017 roku Polacy zrealizowali aż 33 mln transakcji BLIK-iem, w tym prawie 22 mln płatności w internecie. Wzrost liczby transakcji łączy się z coraz większą popularnością BLIK-a wśród klientów bankowości mobilnej w Polsce. W samym IV kw. BLIK zdobył 1 mln nowych użytkowników. Obecnie korzysta z niego 6,1 mln osób – dwa razy więcej niż na koniec 2016 roku. Wartość transakcji zrealizowanych w 2017 r. przekroczyła 4,5 mld zł.

BLIK stał się powszechnym standardem płatności

– Rok 2017 był dla BLIK-a przełomowy. Sześciomilionowa, ciągle powiększająca się grupa użytkowników BLIK-a zrealizowała w nim aż cztery razy więcej transakcji niż w 2016 r. BLIK stał się powszechnym standardem płatności i jest dostępny w coraz większej liczbie sklepów oraz banków. W nadchodzącym okresie będziemy dalej rozwijać BLIK-a zarówno w obszarze płatności, jak i przelewów na numer telefonu – dodał Mazurkiewicz.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także BGŻ BNP Paribas, Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

Źródło: ISBnews