Koronawirus w Polsce: w ferie hotele i restauracje pozostaną zamknięte, stoki narciarskie w sezonie zimowym będą otwarte
W ferie restauracje i hotele pozostaną zamknięte.
– powiedział rzecznik.
Czytaj także: Rząd przedstawia trzy warianty lockdownu w zależności od rozwoju epidemii >>>
Zakaz działalności stacjonarnej lokali gastronomicznych
Od 24 października rząd wprowadził zakaz działalności stacjonarnej lokali gastronomicznych, pozostawiając jedynie możliwość świadczenia usług na wynos i dowóz.
Przerwa w nauce w całym kraju potrwa od 4 stycznia do 17 stycznia 2021 r. i zastąpi dotychczasowe ferie zimowe.
Stoki narciarskie i turystyczne będą otwarte przy ścisłym reżimie sanitarnym
Stoki narciarskie i turystyczne będą otwarte w sezonie zimowym 2020/21 przy ścisłym reżimie sanitarnym, aby zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom.
Protokół sanitarny wypracowany wspólnie z branżą narciarską został we wtorek zaakceptowany przez Główny Inspektorat Sanitarny.
– Jako resort gospodarczy, musimy uwzględniać decyzje dotyczące ochrony zdrowia i życia Polaków. Będziemy w tej kwestii wykorzystywać doświadczenie innych europejskich krajów – powiedział szef MRPiT Jarosław Gowin po konsultacjach z branżą.
I dodał: dziękuję partnerom: branży narciarskiej i GIS za owocną współpracę.
Celem wdrażanych procedur jest:
1. Zwiększenie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia pracowników (obsługi), gości / klientów oraz osób przebywających na terenie stacji turystyczno-narciarskich, zorganizowanych terenów narciarskich oraz kolei linowych i wyciągów narciarskich.
2. Minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników / obsługi oraz gości / klientów.
3. Kompleksowe działanie przeciwepidemiczne dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemii.
Wytyczne zostały podzielone na 4 części:
I Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom / obsłudze.
II Zapewnienie bezpieczeństwa na terenie zorganizowanych terenów narciarskich, kolei linowych i wyciągów narciarskich oraz stacji turystyczno-narciarskich.
III Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia SARS-CoV-2 u pracowników / obsługi.
IV Procedury postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia SARS-CoV-2 u gościa / klienta.