Koronawirus: o korzystaniu z usługi Odbiór w Punkcie przypomina Poczta Polska
Sieć tworzą placówki pocztowe, automaty Smartbox, sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe Ruchu.
W sumie to ponad 12 tys. punktów w całej Polsce.
Zmiana organizacji pracy Poczty Polskiej
Wprowadzone ostatnio zmiany objęły m.in.:
‒ wydzielenie specjalnych stref bezpieczeństwa w placówkach pocztowych, gwarantujących możliwość zachowania bezpiecznej odległości pomiędzy klientem a pracownikiem;
‒ montaż ochronnych barier pleksi przy kasach w punktach odbioru;
‒ ograniczenie liczby klientów przebywających w tym samym czasie w Punkcie;
‒ zabezpieczenie punktów i pracowników w niezbędne środki do dezynfekcji i ochrony osobistej;
‒ zmiana procedury odbioru na bezdotykową, weryfikacje tożsamości w placówkach pocztowych i na stacjach paliw Orlen – klient okazuje jedynie z bezpiecznej odległości dokument tożsamości, następnie pracownik sam spisuje cztery ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu na pokwitowaniu odbioru;
Zobacz więcej najnowszych wiadomości o wpływie koronawirusa na gospodarkę >> (otwiera się na nowej zakładce)”>>>>
‒ odbiór bez pokwitowania w placówkach pocztowych i na stacjach Orlen
– klient nie składa podpisu i odbiera przesyłkę bez pokwitowania.
200 Smartboxów
W ramach usługi Odbiór w Punkcie Poczta Polska udostępnia 200 automatów Smartbox, które znajdują się w pocztowych placówkach oraz w sklepach Biedronka, z których można samodzielnie i bezpiecznie odbierać przesyłki.
‒ Obecna sytuacja epidemiczna stawia przed nami nowe wyzwania związane z zapewnieniem maksymalnego bezpieczeństwa podczas odbioru przesyłek.
Dbając o wspólne bezpieczeństwo i komfort pracy kurierów oraz pracowników sklepów, a tym samym naszych klientów, wdrożyliśmy nowe, uproszczone procedury, dzięki którym ograniczamy kontakt osobisty do minimum.
Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >> (otwiera się na nowej zakładce)”>>>>
Wiemy, jak ważne jest zapewnienie klientom stałego dostępu do tej popularnej metody odbioru przesyłek, szczególnie w okresie wzmożonych zakupów online i dlatego podejmujemy wszystkie możliwe działania mające na celu zagwarantowanie bezpiecznego korzystania z usługi – mówi Rafał Makowski menedżer ds. rozwoju sieci click collect w Poczcie Polskiej.
‒ Sieć punktów odbioru działa stabilnie, a w przypadku punktów, w których zmieniły się godziny otwarcia lub zostały czasowo zamknięte, aktualizujemy na bieżąco informacje prezentowane na mapie, dlatego prosimy o zwrócenie uwagi na szczegółowe opisy – dodaje Rafał Makowski.
Wszystkie aktualności dotyczące sieci punktów odbioru, godziny ich pracy oraz mapę punktów można znaleźć na stronie odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl.
Pracownicy i klienci pod opieką
Operator pocztowy wprowadził w ostatnich tygodniach wiele rozwiązań mających zapewnić bezpieczeństwo pracowników oraz klientów. Spółka przekazała pracownikom płyny dezynfekujące, maseczki i rękawiczki jednorazowe.
Poczta zbiera także od pracowników ankiety o stanie zdrowia i poddaje ich kontroli temperatury ciała.