Konto na selfie, kolejne ułatwienie zdalnego bankowania w PKO BP
To kolejne ułatwienie zdalnego bankowania w PKO Banku Polskim.
‒ Założenie konta na selfie to kolejna funkcja, która czyni IKO aplikacją jeszcze bardziej atrakcyjną dla klienta. Nowe funkcje w zdalnych kanałach dostępu to wynik konsekwentnej cyfryzacji PKO Banku Polskiego, której celem jest umożliwienie klientom korzystania z banku o dowolnej porze z dowolnego miejsca.
Sukcesywnie dostarczamy klientom nowe narzędzia zdalnego bankowania stojące na najwyższym światowym poziomie technologicznym i użytkowym. Coraz więcej osób przekonuje się do nich i dzięki temu obserwujemy stale rosnącą liczbę klientów banku korzystających z tych innowacji ‒ mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego.
Prosta i szybka procedura
Konto na selfie można otworzyć bez wychodzenia z domu i bez czekania na kuriera. Wystarczy zainstalować aplikację mobilną IKO. Po uruchomieniu aplikacji należy uzupełnić podstawowe dane we wniosku o otwarcie konta oraz dokonać weryfikacji w trzech krokach: wyrazić zgodę na wykorzystanie wizerunku, zrobić zdjęcie dowodu osobistego z obu stron, zrobić zdjęcie swojej twarzy.
Proces jest bezpieczny. Dane z dokumentu tożsamości są sprawdzane automatycznie, a rysy twarzy porównywane ze zdjęciem z dowodu – wszystko to działa w ramach zaawansowanego systemu. Cały proces trwa około kilkunastu minut.
Umowa z bankiem jest wysyłana na e-mail klienta w momencie składania wniosku i wyświetlana po weryfikacji wszystkich danych i tożsamości. Po zawarciu umowy online bank przekazuje klientowi dane do pierwszego logowania do konta e-mailem i SMS-em.
Czytaj także: Tarcza Finansowa PFR: 10,5 mld zł subwencji dla klientów PKO BP
Konto na selfie – jakie korzyści?
Od tej chwili można korzystać ze wszystkich funkcji konta takich jak płatności i wypłaty BLIK, przelewy krajowe i zagraniczne oraz płatności zbliżeniowe telefonem. Tylko niektóre funkcje np. e-Urząd będą wymagały dodatkowego potwierdzenia tożsamości w oddziale. Zdalnie i bez gotówki.
Konto na selfie to kolejny etap cyfryzacji usług banku i działań na rzecz wykorzystania bezgotówkowych form płatności. Innym przykładem dostosowania oferty banku do dynamicznych zmian na rynku jest karta instant, którą bank zaoferował na początku pandemii od ręki w oddziale osobom niekorzystającym z kart do konta.
Bank regularnie prowadzi akcje promujące zdalną obsługę produktów – rachunków, kart czy pożyczek. Kierowane są one również do seniorów i ich rodzin, które wspierają osoby starsze w uczeniu się nowych narzędzi bankowania.
Bankowość elektroniczna dla początkujących
Bank przygotował specjalną stronę internetową „Bankowość elektroniczna dla początkujących (https://clicks.prowly.com/c/c1A/WgD/6oM9EbyAzIXdkI-cQluQvQ/bJr/bk0/F/edbde438)” informującą w przystępny sposób o możliwościach bezpiecznego, zdalnego korzystania z usług banku.
Opisane są też na niej możliwości, jakie daje logowanie przez iPKO do serwisów publicznych jak np. e-Urząd, e-PIT, Internetowe Konto Pacjenta, dzięki którym można bez wychodzenia z domu załatwić sprawy związane z dokumentami tożsamości, podatkami i zdrowiem.
Czytaj także: PKO BP uruchomił Automarket, internetową platformę do zakupu samochodów
mSzafir, iPKO, IKO, wideodoradca online…
Jedną z nich jest e-podpis mSzafir – elektroniczny podpis kwalifikowany, wprowadzony przez Krajową Izbę Rozliczeniową, który wykorzystuje technologię chmurową. Można nim w szybki i wygodny sposób podpisywać wszelkie dokumenty w formacie PDF, np. umowy, wiążące oferty handlowe, e-faktury.
Nowe funkcje zdalnego bankowania PKO Bank Polski systematycznie tworzy nowe możliwości zdalnej obsługi rachunków, kart, kredytów. Klient może korzystać z tych produktów bez konieczności wychodzenia z domu, za pomocą kanałów elektronicznych – serwisu internetowego iPKO i aplikacji mobilnej IKO oraz serwisu telefonicznego.
W ostatnich dniach bank uruchomił usługi zdalnego doradcy w zakresie produktów kredytowych. Klienci PKO przez telefon mogą teraz uzyskać pożyczkę gotówkową, limit odnawialny w koncie lub kartę kredytową – akceptując od razu ustalone warunki umowy w aplikacji IKO lub serwisie iPKO.
Niedługo pojawi się kolejna nowość – usługa wideodoradcy online, którą bank oferuje obecnie firmom – będzie dostępna również dla klientów indywidualnych. Uruchomienie pilotażu tej usługi (dla klientów indywidualnych), w którym weźmie udział kilkuset doradców PKO, jest planowane jeszcze w lipcu 2020 r.
W trakcie wideorozmowy z doradcą będzie można uzyskać informacje o produktach bankowych, kupić kartę kredytową lub zaciągnąć pożyczkę. Kolejne produkty w ramach tego programu będą udostępniane stopniowo w najbliższej przyszłości.
Czytaj także: eService, PKO Bank Polski oraz TECS obsłużą płatności dla viaTOLL