Kongres Obsługi Gotówki: Patryk Mazurkiewicz – Wspólne korzyścią wymagają dzielenia kosztów
Rozwój rynku CIT, rozwój firm świadczących usługi obsługi gotówki w Polsce ewidentnie uzależniony jest od przychodów jakie nam dostarczają nasi klienci. W tym momencie jesteśmy na granicy wytrzymałości, która dotknęła całą branżę po serii podwyżek kosztów pracy, po zmianach regulacyjnych, które ewidentnie wpłynęły na koszty świadczenia usług. Z drugiej strony jesteśmy po wielu latach presji banków, rynku komercyjnego, na koszty świadczenia usług więc nie mówimy o sytuacji, w której firmy CIT dzisiaj stać na duże inwestycje, na rozwój technologiczny bez wsparcia partnerów dla których świadczymy usługi.
Warto powiedzieć o inwestycjach. O rozwoju, standaryzacji, technologiach, digitalizacji. My wszyscy, jako partnerzy, wszystkie firmy CIT, firmy technologiczne jesteśmy skłonni do inwestowania, natomiast musi się to odbywać na zasadach partnerskich z firmami, z bankami, które na co dzień obsługujemy. Nie wyobrażamy sobie dziś inwestycji bez zagwarantowanego z nich zwrotu w perspektywie czasu. Jeżeli bank będzie w stanie partycypować w tego typu kosztach, jeżeli klient końcowy będzie w stanie partycypować – finalnie, w perspektywie dłuższego czasu, będziemy mieli z tego tytułu korzyść i zoptymalizowany proces.
Patrząc na to krótkoterminowo nie ma możliwości, aby firmy CIT inwestowały wysokie nakłady bez wsparcia klienta końcowego, jako płacącego za jakość, rozwój, za bezpieczeństwo wartości, z którymi mamy na co dzień do czynienia.
Rozmowa dostępna na kanale youtube