Kongres Gospodarki Elektronicznej uznał mSzafir od KIR za Projekt Roku
mSzafir pozwala podpisywać pliki w formacie PDF w sposób, który w świetle prawa jest równoważny z podpisem odręcznym złożonym na papierowym dokumencie.
Dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań, mSzafir nie wymaga korzystania z czytnika i karty kryptograficznej – wystarczy komputer, tablet czy smartfon. Usługa jest całkowicie cyfrowa i udostępniana w pełni online.
Jak uruchomić usługę mSzafir
Klienci KIR mają możliwość uzyskania jednorazowego podpisu mSzafir, służącego do podpisania pojedynczego dokumentu lub też certyfikatu z długim terminem ważności do podpisania wielu dokumentów. Przed uzyskaniem certyfikatu jednorazowego użytkownik potwierdza swoją tożsamości korzystając z bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego i Inteligo.
Możliwość bezpiecznego podpisywania dokumentów, niezależnie od miejsca i czasu, nabrała kluczowego znaczenia w ostatnich miesiącach, charakteryzujących się koniecznością zachowania dystansu społecznego.
W przypadku mSzafir z długim terminem ważności, użytkownicy potwierdzą tożsamość na jeden z trzech sposobów: z wykorzystaniem bankowości elektronicznej, przy użyciu standardowej wersji certyfikatu kwalifikowanego zapisanego na karcie Szafir lub w placówce KIR. Do każdego złożonego podpisu dołączany jest kwalifikowany znacznik czasu, zapewniający podpisanemu dokumentowi długotrwałą wartość dowodową.
mSzafir czyli digitalizacja w codziennej praktyce
‒ Nagroda ZBP dla mSzafir to dla nas ogromne wyróżnienie i dowód na stale rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania, umożliwiające kompleksową elektronizację procesów, zarówno w obszarze administracji, jak i biznesu.
Możliwość bezpiecznego podpisywania dokumentów, niezależnie od miejsca i czasu, nabrała kluczowego znaczenia w ostatnich miesiącach, charakteryzujących się koniecznością zachowania dystansu społecznego.
Duże zainteresowanie, jakim cieszy się mSzafir wśród naszych klientów pokazało, że Polacy są otwarci na przyspieszoną cyfryzację, której jesteśmy świadkami,mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR.
Dostarczany przez KIR e-podpis sprawdza się w większości sytuacji, które wymagają podpisania dokumentów, np. zamówień, umów lub aneksów, w dowolnej relacji ‒ z bankiem, urzędem, przedsiębiorcą lub osobą fizyczną. Jest szczególnie przydatny dla osób pracujących zdalnie, ponieważ pozwala załatwiać wiele spraw bez wizyty w urzędzie czy firmie.
Podpis mSzafir jest zgodny z wymaganiami rozporządzenia eIDAS i ma moc prawną równoważną podpisowi złożonemu własnoręcznie. Ponadto, usługa została wpisana do rejestru dostawców usług zaufania.
Czytaj także: Koronawirus w Polsce: Orange wykorzysta mSzafir w obsłudze dokumentacji kadrowej
Gdzie można skorzystać z usługi mSzafir
mSzafir został bardzo dobrze przyjęty przez rynek. Dowodem na to są jego kolejne wdrożenia komercyjne ‒ PKO Bank Polski udostępnia go klientom zakładającym zdalnie rachunek inwestycyjny w Domu Maklerskim.
Natomiast Orange Polska prowadzi pilotażowy program wykorzystania mSzafir w zakresie podpisywania dokumentów kadrowych.
XV Kongres Gospodarki Elektronicznej
Kongres Gospodarki Elektronicznej to doroczne spotkanie łączące biznes, administrację i środowisko akademickie.
W tym roku odbywa się jego XV edycja. Krajowa Izba Rozliczeniowa została wyróżniona przez Związek Banków Polskich drugi rok z rzędu – w 2019 roku firma otrzymała tytuł Partnera Roku.