Kolejnych 8 banków spółdzielczych przystąpiło do Systemu Usług SGB
System Usług SGB (SUS) to kompleksowy model zarządzania usługami dostarczanymi bankom spółdzielczym przez SGB-Bank SA.
Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych oferowanych przez SGB-Bank.
Możliwość wykorzystywania SUS oznacza dostęp do bogatego źródła produktów i narzędzi informatycznych oraz nowych rozwiązań technologicznych opracowanych w Zrzeszeniu, na przykład zintegrowanego rozwiązania zrzeszeniowego ZRZ, systemu antyfraudowego FDS, Platformy SGB, narzędzi AML, całodobowego Call Center i aplikacji SGB Mobile.
Zasada win-win
„Przede wszystkim dziękuję bankom spółdzielczym za zaufanie. Wspólna platforma usług zrzeszeniowych, dostarczająca bankom odpowiednich narzędzi i udostępniająca im nowoczesne produkty, to kwintesencja naszej działalności w ramach Grupy”– mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA odpowiedzialny za obszar IT i dodaje:
„Tu obowiązuje zasada win-win. W pierwszej kolejności wygrywa klient banku spółdzielczego, który otrzymuje nowoczesne i bezpieczne rozwiązania technologiczne. Wygrywa bank spółdzielczy, ponieważ zyskuje specjalistyczne wsparcie w zakresie administrowania systemami operacyjnymi, obsługi rozliczeń, usług bezpieczeństwa i analizy transakcji, sprawozdawczości, rozwoju kanałów elektronicznych, rozliczeń złotówkowych i walutowych. Wygranym jest także SGB-Bank, który właśnie do takich celów został powołany.”
Dzięki Systemowi Usług SGB środki klientów banków są bezpieczne
W strategii „Otwieramy przyszłość” najważniejszy jest klient. Klientem SGB-Banku są w tym przypadku banki spółdzielcze Zrzeszenia, które mogą korzystać z dostarczanych im rozwiązań. Właśnie minęły dwa lata, odkąd Bank Spółdzielczy w Lipnie korzysta z rozwiązań zrzeszeniowych ofertowanych przez bank zrzeszający. Jak je ocenia?
„Wykorzystujemy to, co najlepsze w ofercie SUS” – podkreśla Anna Kozłowska, prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Lipnie i zaznacza:
„SGB-Bank zarządza zmianami dotyczącymi przepisów prawa czy sprawozdawczości, a my możemy skupić się na prowadzeniu biznesu bankowego. Uczestniczymy w pilotażach, testujemy rozwiązania zrzeszeniowe, z których później korzystają nasi klienci. Mam na myśli np. aplikację mobilną, kantor SGB czy trwały nośnik. Inny ważny aspekt to bezpieczeństwo działalności. W dobie fake newsów i fraudów to wartość bezcenna. Dzięki Systemowi Usług SGB środki naszych klientów są bezpieczne.”
Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla małego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta. Z perspektywy lokalnej społeczności bezpieczeństwo danych, nowe oferty i szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych w relacjach z klientami ma kluczowe znaczenie.