Kobiety częściej decydują się na udział w programach lojalnościowych
Jeśli natomiast chodzi o zbieranie punktów, to zarówno kobiety, jak i mężczyźni są pod tym względem dość konserwatywni i w momencie dokonywania płatności za zakupy wolą okazywać kartę stałego klienta – kobiety zdecydowanie częściej (41 proc.) niż mężczyźni (32 proc.). Za to panowie chętniej korzystają z aplikacji na smartfony. Tym samym 10 proc. użytkowników płci męskiej i tylko 4 proc. klientek korzysta z tego rodzaju aplikacji.
Natomiast w przypadku kuponów rabatowych kobiety znów preferują klasyczną formę wydruków papierowych otrzymywanych pocztą tradycyjną (35 proc.), podczas gdy mężczyźni na pierwszym miejscu stawiają drogę mailową (41 proc.). Zauważalny jest też fakt, iż klienci płci męskiej podczas dokonywania zakupów częściej korzystają z telefonów komórkowych – opcją nawigacji po sklepach interesuje się 57 proc. mężczyzn i tylko 45 proc. kobiet.
Analiza zachowań zakupowych konsumentów „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku” została przeprowadzona przez Comarch i Kantar TNS w Polsce oraz w pięciu krajach europejskich: Anglii, Holandii, Niemczech, Szwajcarii i we Włoszech.
Marcin Złoch