Klienci PKO BP częściej logują się do aplikacji mobilnej niż do serwisu transakcyjnego banku

Klienci PKO BP częściej logują się do aplikacji mobilnej niż do serwisu transakcyjnego banku
Fot. Materiały prasowe PKO BP
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W sierpniu 2018 roku liczba logowań do aplikacji IKO przekroczyła logowania do serwisu transakcyjnego iPKO. Oznacza to, ze klienci największego polskiego banku coraz częściej używają aplikacji mobilnej jako podstawowego narzędzia do zarządzania finansami osobistymi i kontaktu z bankiem.

Klienci #PKO i #Inteligo zalogowali się w sierpniu br. do #IKO ponad 44 miliony razy @PKOBP

IKO rozwija się bardzo dynamicznie zarówno pod względem dostępnych funkcji, jak i grona użytkowników, którzy z niej korzystają na co dzień. Liczba logowań do aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego dynamicznie rośnie, ale dotychczas nie przewyższała liczby logowań do serwisu internetowego iPKO. Sierpień 2018 roku był pierwszym miesiącem, w którym ta proporcja się odwróciła.

– Ponad 44 miliony logowań do IKO w sierpniu to wynik, który nawet na nas robi ogromne wrażenie – mówi Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim. – Tak dynamiczny przyrost aktywnych klientów, którzy chcą korzystać z aplikacji IKO, to najlepszy dowód na to, że dostarczamy im produkt najwyższej jakości, spełniający ich oczekiwania. Potwierdzają to też świetne opinie klientów w sklepach z aplikacjami, które od wielu miesięcy utrzymują IKO na pozycji lidera wśród bankowych aplikacji mobilnych – dodaje.

Już ponad 2,8 mln aplikacji IKO

Obecnie klienci największego polskiego banku posiadają na swoich telefonach już ponad 2,8 mln aplikacji IKO, a w każdym miesiącu ich aktywność w kanale mobilnym rośnie. Pierwsze 50 milionów transakcji w IKO wykonali w ciągu ponad 4 lat, a kolejne 50 milionów już w zaledwie 8 miesięcy. Obecnie na liczniku jest już ponad 113 milionów transakcji w IKO od startu aplikacji w 2013 roku. Klienci najczęściej za pośrednictwem telefonu dokonują przelewów oraz płatności w internecie.

Aplikacja IKO jest dostępna w 4 wersjach językowych (po polsku, angielsku, ukraińsku i rosyjsku) i umożliwia zarówno zarządzanie finansami osobistymi z poziomu telefonu komórkowego, jak i dokonywanie transakcji finansowych, w tym płatności. W ostatnim czasie IKO zostało wzbogacone m.in. o powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), obsługę karty wielowalutowej oraz kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę 28 par walutowych z dowolnego miejsca o każdej porze. W kolejnych miesiącach w aplikacji pojawi się m.in. możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, a także mobilna autoryzacja.

Źródło: PKO Bank Polski