Klienci PKO Banku Polskiego mogą już płacić zbliżeniowo BLIKIEM
To nowa, wygodna i bezpieczna forma płatności mobilnych ‒ wystarczy odblokować smartfon i przyłożyć go do terminala.
Z BLIKA zbliżeniowego skorzystać będzie mógł każdy, kto ma rachunek w PKO Banku Polskim i Inteligo z aktywną aplikacją IKO na smartfonie z systemem Android i włączonym modułem NFC
Płatności dokonuje się bez wpisywania kodu BLIK, bez konieczności podpinania karty, a nawet bez konieczności połączenia z Internetem czy siecią komórkową. Jest już ponad 5,8 mln aktywnych aplikacji mobilnych PKO Banku Polskiego.
Płatności zbliżeniowym BLIKIEM w kraju i za granicą
Pierwsi klienci PKO Banku Polskiego mogą już zapłacić za pomocą smartfona zbliżeniowo BLIKIEM w sklepach stacjonarnych, punktach usługowych i wszędzie tam, gdzie używane są terminale do płatności zbliżeniowych w Polsce i za granicą. Nowa funkcja jest udostępniana stopniowo. Natomiast liczba aktywnych aplikacji IKO to już rekordowe na polskim rynku bankowym ponad 5,8 mln.
Z BLIKA zbliżeniowego skorzystać będzie mógł każdy, kto ma rachunek w PKO Banku Polskim i Inteligo z aktywną aplikacją IKO na smartfonie z systemem Android i włączonym modułem NFC (Near Field Communication), zapewniającym łączność smartfona z terminalem płatniczym. Aby korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK, trzeba posiadać aktywną blokadę urządzenia (zabezpieczenie telefonu kodem, odciskiem palca lub biometrią twarzy). Aby zapłacić, wystarczy po odblokowaniu zbliżyć smartfon do terminala.
Telefon nie musi nawet znajdować się w zasięgu sieci komórkowej, nie musi mieć w czasie płatności połączenia z internetem. Na terminalu płatniczym musi być wybrana opcja „karta płatnicza” i sprzedawca powinien wiedzieć, że chodzi o płatność zbliżeniową telefonem, a nie o płatność BLIK potwierdzaną kodem.
Czytaj także: PKO BP wprowadza nowości w aplikacji mobilnej
Kod już niepotrzebny
Każdy użytkownik IKO, który tej pory płacił BLIKIEM z wykorzystaniem kodu, teraz może to zrobić również zbliżeniowo w kraju i za granicą – wystarczy w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego aktywować płatności zbliżeniowe BLIK.
– BLIK zbliżeniowy to nowoczesne, wygodne i bezpieczne rozwiązanie. Jest to początek nowej cyfrowej rewolucji na rynku, bo do zamkniętego dotychczas świata płatności zbliżeniowych wchodzi nowy gracz – BLIK. PKO Bank Polski konsekwentnie rozbudowuje swoją cyfrową ofertę i dba o to, by klienci mogli korzystać z najnowocześniejszych funkcji, usług i możliwości.
Prosta obsługa, popularność BLIKA i szeroka sieć akceptacji płatności zbliżeniowych w kraju i na świecie ‒ to sprawi, że płacenie za pomocą telefonu będzie coraz bardziej powszechne – podkreśla Jan Emeryk Rościszewski, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Każdy użytkownik IKO, który tej pory płacił BLIKIEM z wykorzystaniem kodu, teraz może to zrobić również zbliżeniowo w kraju i za granicą
Użytkownicy BLIKA mogą płacić w ten sposób nie tylko w Polsce, ale także w każdym terminalu zbliżeniowym oznaczonym logo Mastercard na świecie. Transakcje w walutach obcych przeliczane są na złote bez żadnych dodatkowych opłat za przewalutowanie, z wykorzystaniem atrakcyjnych kursów wymiany.
Korzyści z płatności zbliżeniowych BLIK
Według danych Narodowego Banku Polskiego, w Polsce zainstalowanych jest już ponad milion terminali POS i wszystkie akceptują płatności zbliżeniowe, więc są też w pełni dostępne dla użytkowników BLIKA zbliżeniowego.
Korzyści dla klientów korzystających z płatności zbliżeniowych BLIK w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego:
szybko, wygodnie i bezpiecznie ‒ płatność zbliżeniowa telefonem, bez konieczności przepisywania kodu BLIK do terminala;
bez karty ‒ karta płatnicza w postaci plastikowej nie jest już potrzebna, aby płacić zbliżeniowo w kraju i na świecie (klient nie musi mieć w ogóle wydanej karty);
bezpiecznie ‒ niezawodność i pewność płatności zbliżeniowych BLIK gwarantuje technologia Mastercard;
transakcja wykonywana jest w bankowej aplikacji IKO, a nie w aplikacji zewnętrznej;
bezpłatnie ‒ bank nie pobiera żadnych opłat za dokonywanie płatności BLIKIEM zbliżeniowym, w tym opłat za przewalutowanie;
szeroka sieć akceptacji.
Czytaj także: PKO BP: oddział w Rumunii ma ruszyć w II poł. 2022 r.
Liczba aktywnych IKO przekroczyła już 5,8 mln
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce, z szerokim wachlarzem funkcji. Liczba aktywnych IKO przekroczyła już rekordowe na polskim rynku bankowym 5,8 mln, a od momentu uruchomienia aplikacji (w marcu 2013 roku), użytkownicy logowali się do niej w sumie ponad 3,4 mld razy.
W ostatnim czasie w aplikacji pojawiła się możliwość inwestowania ‒ dostęp do pełnej oferty funduszy inwestycyjnych oferowanych przez PKO TFI i usług Biura Maklerskiego oraz sprawdzenia stanu PPK i PPE, a nieco wcześniej także funkcje: autooszczędzania, edycji stałych zleceń, split payment i tryb ciemny.
W IKO jest też możliwość płacenia za autostrady, za parkowanie, zakupu biletów komunikacyjnych, otwierania konta „na selfie” oraz złożenia wniosku o założenie konta firmowego i jednocześnie rejestrację firmy w CEIDG. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z innych banków – sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach open banking).
Od ponad roku w IKO działa też Asystent głosowy, czyli narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych poleceń, który ma 340 tys. unikalnych użytkowników i zapewnia wsparcie m.in. dla osób niewidomych i niedowidzących, a także daje możliwość analizy wydatków i oszczędności.
Aplikacja IKO jest nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili IKO już prawie 720 tys. ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek; IKO jest najlepiej ocenianą aplikacją bankową na smartfony z systemem Android spośród dostępnych na polskim rynku.
W IKO działa też Asystent głosowy, czyli narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych poleceń, który ma 340 tys. unikalnych użytkowników
Aplikacja PKO Banku Polskiego zwyciężyła też w kategorii „Nagroda Specjalna Internautów” w 10. edycji konkursu Mobile Trends Awards, zbierając ponad 17 tys. wskazań. Użytkownicy IKO docenili m.in. innowacyjność, przyjazne rozwiązania oraz dynamiczny rozwój.
Czytaj także: PKO BP: asystent głosowy w aplikacji mobilnej przeanalizuje teraz wydatki i oszczędności