Klienci mBanku mogą już potwierdzać tożsamość smartfonem, poprzez odczyt danych bezpośrednio z e-dowodu
Dotychczas usługi potwierdzenia tożsamości czy złożenia podpisu elektronicznego z użyciem e-dowodu osobistego były dostępne dla firm z użyciem dedykowanej aplikacji mobilnej eDO App, co znakomicie sprawdza się np. w procesach zawierania umów.
Jednak w niektórych procesach weryfikacji tożsamości klienta konieczne jest użycie wyłącznie aplikacji mobilnej podmiotu (np. banku), bez możliwości skorzystania z dodatkowej aplikacji zewnętrznej.
Czytaj także: PKO BP: w serwisie obligacji skarbowych można już korzystać z aplikacji eDO App
Technologia eDO App w mBanku
Wychodząc naprzeciw tym potrzebom PWPW oferuje technologię odczytu e-dowodu osobistego za pomocą smartfonów dla aplikacji mobilnych. Jako pierwszy technologię eDO App zaimplementował mBank.
PWPW umożliwia w aplikacjach partnerów potwierdzenie tożsamości klientów oraz weryfikację czy e-dowód jest oryginalny, ważny, unieważniony lub zawieszony
Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania bezpośrednio w aplikacji mobilnej mBanku klienci już teraz mogą wygodnie, bez wychodzenia z domu, otworzyć konto, potwierdzając swoją tożsamość poprzez odczyt danych bezpośrednio z e-dowodu.
Czytaj także: Zdalne korzystanie z e-dowodu jest już możliwe dla 6 milionów Polaków
Gwarancja bezpiecznego użycia e-dowodu w aplikacjach
Dodatkowo PWPW umożliwia w aplikacjach partnerów potwierdzenie tożsamości klientów oraz weryfikację czy e-dowód jest oryginalny, ważny, unieważniony lub zawieszony.
Dzięki temu rozwiązaniu banki lub inne firmy mogą zyskać także możliwość automatycznego potwierdzania dyspozycji składanych przez klientów we własnych aplikacjach mobilnych z użyciem e-dowodów.
Większa wygoda nie oznacza jednak obniżonego bezpieczeństwa. Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych gwarantuje, że użycie e-dowodu osobistego w aplikacjach mobilnych naszych partnerów jest bezpieczne.
Za odczyt dokumentów, ich weryfikację oraz ochronę danych osobowych odpowiada sprawdzona technologia znana z aplikacji mobilnej eDO App.
Czytaj także: IT@BANK 2020 | Technologia pandemii się nie kłania