Klarna, jeden z wiodących globalnych fintechów stworzony przez Polaka w Szwecji, oficjalnie startuje nad Wisłą
Nowa polskojęzyczna aplikacja Klarny pozwala użytkownikom na odroczenie o 30 dni płatności za zakupy internetowe lub podzielenie ich na kilka rat.
Dzięki opcji „Zapłać za 30 dni” konsumenci mogą robić zakupy i płacić w sposób zapewniający im większą elastyczność, wygodę i wybór, bez odsetek i opłat.
Dodatkowo, aplikacja Klarny umożliwia przeglądanie polecanych sklepów i zarządzanie płatnościami Klarny u zintegrowanych sprzedawców.
Kupujący mogą czerpać inspirację z wyselekcjonowanych list zakupów, tworzyć i udostępniać spersonalizowane foldery (kolekcje), a także aktywować powiadomienia o obniżkach cen. Wkrótce w aplikacji dostępnych będzie wiele innych funkcji.
Pierwszym partnerem fintechu nad Wisłą został gigant odzieżowy H&M, ale Klarna zapowiada już szybkie dołączenie kolejnych znanych marek.
-Klarna jest także bankiem. Ma pełną licencję bankową w Unii Europejskiej- powiedział podczas konferencji prasowej Sebastian Siemiątkowski, CEO Klarna.
Dodał, że jeśli chodzi o wielkość firmy to Klarna stanowi mniej więcej połowę konkurenta w branży, czyli PayPal.
Czytaj także: Prognoza dla e-commerce: pod koniec 2021 roku rynek może osiągnąć 637 mld zł i wymusi zmiany w sektorze logistyki
Jak zapłacić za 30 dni z Klarną?
Klienci mogą sprawdzić/przymierzyć/wypróbować i ewentualnie zwrócić zamówiony towar przed sfinalizowaniem płatności, mając na to kolejnych 30 dni. Już na stronie danego produktu klienci dowiadują się, że mogą zapłacić za zamówienie już po jego otrzymaniu.
1. Przy kasie/bramce płatności
Dzięki podaniu prostych, najważniejszych informacji zakup realizowany jest w ciągu zaledwie kilku sekund. Nie jest wymagana płatność z góry.
2. Przy przesyłce
Zamówienie jest aktywowane przez sprzedawcę i rozpoczyna się okres płatności klienta. Klarna płaci sprzedawcy z góry i w całości. Następnie Klarna odbiera płatność od kupującego w ciągu 30 dni.
3. Po zakupie
Kupujący ma przejrzysty przegląd swoich zakupów w aplikacji Klarna i może łatwo zarządzać złożonymi już zamówieniami lub tworzyć nowe.
Czytaj także: Klient w czasach pandemii robi zakupy online i offline: informacja z sieci, zakup w sklepie stacjonarnym >>>
– Jestem zachwycony, że mogę osobiście rozpocząć ekspansję Klarny w Polsce. Naszym celem jest umożliwienie polskim konsumentom robienia zakupów, płatności i bankowania w bardziej inteligenty sposób, który naprawdę pasuje do ich sposobu życia. To dla mnie szczególna premiera, z racji na moje polskie korzenie.
Cieszę się, że sektor e-commerce stał się motorem lokalnej gospodarki. Klarna jest tutaj, aby wzmocnić ten fenomen. Zaczynamy z naszym długoterminowym partnerem H&M, ale naszym zobowiązaniem jest być partnerem do wzrostu dla wszystkich polskich sprzedawców, dużych i małych, i wspólnie pracować nad budowaniem lojalnej i usatysfakcjonowanej społeczności klientów wokół ich marek – powiedział podczas otwarcia biura w Warszawie współzałożyciel Sebastian Siemiątkowski, CEO.
Nowe możliwości dla klientów
Aplikacja umożliwia również, oprócz opcji „Zapłać za 30 dni” przeglądanie polecanych sklepów i zarządzanie płatnościami Klarny u zintegrowanych sprzedawców.
Kupujący mogą czerpać inspirację z wyselekcjonowanych list zakupów, tworzyć i udostępniać spersonalizowane foldery (kolekcje), a także aktywować powiadomienia o obniżkach cen.
Wkrótce w aplikacji dostępnych będzie wiele innych funkcji.
– Dzięki partnerstwu z Klarną opracowaliśmy autorskie rozwiązanie do płatności oferujące naszym fanom prawdziwie nowoczesne doświadczenia zakupowe bez względu na to gdzie i jak zdecydują się robić zakupy – mówi Mehmet Arisoy, Country Manager H&M w Polsce.
Współpraca z kolejnymi markami i rozwój obecności w Polsce
Klarna zapowiada także dalszy rozwój swojej obecności w Polsce, z lokalnym zespołem i biurem w Warszawie.
Z badań przeprowadzonych dla Klarny wynika, że w Polsce istnieje ogromne zapotrzebowanie na możliwość zapłaty później, już po odebraniu przesyłek. 29% badanych twierdzi, że użyłoby opcji „Zapłać później” przy ostatnim zakupie, jeśli byłaby ona dostępna. Podczas gdy 3 na 4 Polaków wie o tej opcji lecz tylko 1 na 4 próbował. Do tego 7 na 10 badanych bardziej ufa sprzedawcy detalicznemu, jeśli zaoferuje on rozwiązanie typu „zapłać później”, a 62% badanych uważa, że częściej wracałoby do takiego sklepu jako klient.
Klarna to światowy lider w obszarze odroczonych płatności, z którego usług korzysta 90 mln kupujących. Fintech działa już od 2005 roku, na 17 rynkach, a jego wycena sięga prawie 46 mld dolarów. Zatrudnia 4 tysiące pracowników. Ma ponad 250 tysięcy globalnych partnerów handlowych.
Czytaj także: Polak w sklepie internetowym, czym wyróżniamy się jako klienci?
Swoje europejskie biura firma ma już w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Holandii, Belgii, Hiszpanii i we Włoszech.
Fintech jest wspierany m.in. przez Sequoia Capital, SilverLake, Dragoneer, Bestseller Group, Permira, Ant Group, HMI Capital, TCV, NorthZone, Commonwealth of Australia, Merian Chrysalis Investment Company Limited oraz fundusze zarządzane przez BalckRock.
Klarna: najważniejsze liczby globalnego lidera fintechów
- 90 mln aktywnych konsumentów na całym świecie.
- 2 mln transakcji dziennie.
- 18 mln aktywnych użytkowników aplikacji Klarna miesięcznie.
- 17 rynków na 3 kontynentach (w tym Polska).
- 250 000 partnerów detalicznych.
- 4000 pracowników, w tym ponad 1400 inżynierów i światowej klasy talenty ponad 100 narodowości.
- 46% wzrostu sprzedaży rok do roku (2020 vs. 2019).
- 53 mld USD – wartość produktów sprzedanych za pośrednictwem Klarny.
- 86% – średnia zadowolenia klientów na różnych rynkach (2019).
- 45,6 mld USD bieżącej wyceny post-money. Klarna to jeden z najbardziej cenionych prywatnych fintechów na świecie.
- Na głównych rynkach ponad 70% konsumentów Klarna realizuje powtarzające się transakcje.
- Opcja Klarny dostępna jest już także w 78 000 sklepach stacjonarnych na 10 różnych rynkach.