Już 590 tysięcy klientów Revoluta zarejestrowało aplikację do handlu akcjami, ETF-ami i obligacjami

Już 590 tysięcy klientów Revoluta zarejestrowało aplikację do handlu akcjami, ETF-ami i obligacjami
Źródło: Revolut,
Z Revolut Money Report wynika, że młodzi Polacy wolą inwestować w akcje, niż w preferowane przez starsze pokolenia nieruchomości.

Młodzi Polacy (pokolenie Z) pytani o kluczowe aktywa do długoterminowej budowy majątku, częściej wskazują na akcje spółek (27%), niż na inwestycje w rynek nieruchomości (25%) – czytamy w informacji fintechu.

59% Polaków inwestujących z Revolut to osoby w wieku 18-34 lat, co świadczy o rosnącym udziale młodego pokolenia wśród inwestorów aktywnych na rynku kapitałowym.

42% transakcji zasilających konta inwestycyjne polskich klientów Revolut w wieku 18-24 lat to transakcje automatyczne, będące zaokrąglonymi końcówkami z codziennych płatności.

Choć inwestorki wciąż stanowią mniejszość, ich udział zwiększa się wśród osób młodych, od zaledwie 18% wśród klientów Revolut w wieku 35-54 lat, do 24% w przedziale 18-34 lat.

Głównym źródłem informacji o inwestowaniu dla pokolenia Z są w Polsce social media (21%), porady inwestycyjne online mogą być jednak ryzykowne i narażać młodych na straty.

Liczba klientów, którzy zarejestrowali w aplikacji Revolut konto inwestycyjne do handlu m.in. akcjami, ETF i obligacjami przekroczyła w Polsce 590 tysięcy (+45% vs. koniec 2024 r) – poinformował Revolut.

Czytaj także: Revolut wciąż z ograniczeniami w Wielkiej Brytanii, rozważa zakup amerykańskiego banku

Źródło: Revolut